וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוציאליסט השמרן מול הגרופי של תאצ'ר

וואלה! חדשות ו

7.6.2001 / 10:52

לקראת הבחירות בבריטניה מציעים ראש הממשלה בלייר ויו"ר האופוזיציה הייג קורות חיים שונות, השקפות שונות ואפילו הבטחות שונות; "שלום וביטחון" ו"ביטחון ושלום" לא תשמעו מהם

45 מיליון אזרחי בריטניה נקראים היום לקלפיות לבחור את נציגי הפרלמנט ולקבוע את זהות ראש הממשלה. בתום מערכת בחירות סוערת ורוויית השמצות מגיעים המועמדים לקו הגמר כשלשניהם ברור, שבבחירות האלה לא יהיה מהפך.

טוני בלייר: נולד בסקוטלנד, גדל באירלנד

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, נולד באדינבורו, סקוטלנד, ב-1953, וגדל באירלנד. בלייר, העומד בראש מפלגת הלייבור, הוא בוגר לימודי משפטים באוניברסיטה היוקרתית אוקספורד. בלייר נשוי ואב לארבעה - בהם אחד התינוקות המפורסמים בעולם - ליאו בלייר, היום בן שנה.

עם בחירתו להנהגת הלייבור ב-1994, הוא חולל מהפכה במפלגה. המנהיג החדש חולל תמורות מפליגות במצע הכלכלי-חברתי של מפלגתו הסוציאליסטית והניע אותה למרכז המפה הפוליטית, תוך שהוא שואל סעיפים ממצע השמרנים.

בארבע שנות כהונתו כראש ממשלה, פעל בלייר להורדת האבטלה ולהקטנת הפער החברתי מבלי לערער את היסודות הכלכליים שהתוו ממשלות השמרנים. כמו כן, הוא עיצב מחדש את המפה הפוליטית עם הקמת בתי נבחרים נפרדים בוויילס, סקוטלנד וצפון אירלנד.

וויליאם הייג: סומן כבר בגיל 16

מנהיג מפלגת השמרנים, וויליאם הייג, נולד ב-1961 ברותרהם, אנגליה. כמו ראש הממשלה, גם יו"ר האופוזיציה הוא בוגר אוניברסיטת אוקספורד. כמו כן הוא בוגר בית הספר למנהל עסקים באינסאד, צרפת. בעברו הוא שימש כיועץ ניהול בסקטור הפרטי.

הייג החל את הקריירה הפרלמנטרית שלו רק לפני 12 שנים, אך התקדמותו היתה מטאורית. כבר בצעירותו צפו לו גדולות במפלגה השמרנית, מאז נשא בגיל 16 נאום משכנע בוועידת המפלגה בבלקפול, שסחף תשואות רמות ממודל החיקוי שלו, מרגרט תאצ'ר. כבר בשנות ה-80 שימש כיועץ פוליטי לשר האוצר. ב-1989 נבחר לפרלמנט, וב-1995 החליט ראש הממשלה דאז, ג'ון מייג'ור, לצרפו לממשלתו כשר לענייני ווילס. לאחר תבוסת השמרנים בבחירות 1997 נבחר הייג לראשות המפלגה. כשרונו הרטורי עמד לו גם בעימותים מול בלייר בבית הנבחרים.

מצע הלייבור: כן לתשלומי רווחה

אירופה: כן להעמקת היחסים עם האיחוד האירופי, כן עקרוני להחלפת הפאונד באירו - עתיד המטבע הלאומי ייקבע במשאל עם, לאחר הערכת מצב במשרד האוצר.

כסף: לא להעלאת מס ההכנסה.

רווחה: כן להגדלת תשלומי הרווחה, כן להקשחת תנאי הזכאות לדמי אבטלה.

הגירה: יישום תוכנית חדשה למניעת הברחת מהגרים והקטנת מספר מבקשי מקלט מדיני.

המזרח התיכון: כן לדו"ח מיטשל, כן למדינה פלסטינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מצע השמרנים: לא לאירופה

אירופה: כן להתפתחות האיחוד האירופי, לא להגדלת כוחו הפוליטי והצבאי, לא לוויתור על המטבע הלאומי (פאונד) לטובת המטבע היבשתי (אירו).

כסף: קיצוץ נרחב במיסים.

הגירה: קביעת חוקי הגירה "נוקשים אך הוגנים". מלחמה בהגירה בלתי חוקית באצטלה של מקלט מדיני.

המזרח התיכון: כן לדו"ח מיטשל, כן להתערבות מוגבלת של האיחוד האירופי בסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully