וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ההגירה תגרש מטפלת של ניצולת שואה

28.4.2005 / 8:18

במלחמת העולם הצילו הוריה של העובדת הפולניה את יוכבד בת ה-86, בה היא מטפלת היום. את המשטרה, שעצרה אותה, זה לא מענין

משטרת ההגירה עומדת לגרש מהארץ עובדת זרה מפולין, אשר מטפלת בניצולת שואה, שהצילו הוריה של העובדת במהלך המלחמה. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי העובדת, אלינה גרומק, סועדת את יוכבד, ניצולת שואה, בת 86, מתל אביב.

במלחמת העולם השניה היו הוריה של אלינה, וילצנטה ולאונרד גרומק, שכני המשפחה של יוכבד, והסתירו אותה ואת אביה במשך עשרה חודשים בעליית הגג שבביתם בעיר לובלין שבפולין. יוכבד, המתגוררת היום בצפון תל אביב, חולה ומשותקת בידה.

את משטרת ההגירה כל זה לא מעניין. לפני עשרה ימים נעצרה אלינה על ידי המשטרה, ועתה עומד נגדה צו גירוש. יוכבד סיפרה ל"ידיעות": "מחזירים לי שוב את הטרגדיה. ההורים שלה היו המלאכים שלנו, ובזכותה אני חיה היום. כל השנים היינו בקשר עם הוריה, והם ביקשו ממני אישית שאדאג לבתם. לפני עשרה ימים הודעתי לשוטרים שבאו לעצור אותה כי כמו שהוריה דאגו להציל אותי אז, אציל אני אותה היום".

יוכבד, שלא מעוניינת להיחשף בשמה המלא, נזכרת, כי "בימי המלחמה דאגו בני הזוג הפולנים שתמיד יהיה לנו אוכל, למרות שלהם עצמם לא תמיד היה. הם גם נטלו סיכון על עצמם כשהוציאו אותנו לטיול בשעות הלילה המאוחרות, כדי לחלץ את העצמות. האזור שרץ נאצים כל הזמן, והם היו מוכנים להקריב את חייהם למעננו".

בעקבות תלונתה של יוכבד, הוחזרה אלינה לביתה, אך רק כדי לאפשר לה להתארגן לגירוש מחוץ למעצר. עורך דינה של יוכבד, דני כפיר, הגיש עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב, בצירוף חוות דעת של עובדת סוציאלית. בית המשפט נתן צו ארעי, האוסר על הרחקת אלינה מהארץ עד למתן החלטה בצו הביניים, לאחר תגובת הפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully