וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות בפתיחה

עומרי כהן

27.4.2005 / 23:05

הנאסד"ק מאבד 0.4%. ליפמן מאבדת כ-3% על רקע הצעת מכר של בעלי המניות. מטאלינק מאבדת כ-4% על רקע גידול חד בהפסדים

בוול סטריט נפתח יורם המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק ומדד דאו ג'ונס מאבדים כ-0.4% כל אחד. בקרב הישראליות נסחרת ליפמן בירידה של 3.3% על רקע כוונת בעלי עניין למכור מניות בהיקף של 265 מיליון שקל. מטאלינק מאבדת 3.9% על רקע גידול חד בהפסדים, ושופינג.קום שומרת על יציבות לקראת פרסום הדו"חות הרבעוניים, לאחר הסגירה.

סקירת טרום מסחר

וול סטריט המשיכה גם אתמול לגלות חולשה ויום מסחר הפכפך הסתיים אתמול בירידות חדות. הנאסד"ק איבד 1.2% והמשיך להתרחק מרמה של 2,000 נקודות והדאו ג'ונס ירד ב-0.9% ל-10,151 נקודות. הפתיחה היום לא נראית טוב יותר - בשעה זו מורים החוזים העתידיים על ירידות קלות בפתיחת המסחר על רקע הורדת תחזיות על ידי יצרניות השבבים NEC ו-Fujitsu וצפי מאכזב מענקית המסחר באינטרנט אמזון.

ליפמן תיסחר היום על רקע הצעת מכר צפויה של בעלי מניות בחברה בהיקף כולל של כ-265 מיליון שקל (לפי מחיר המניה כיום). התוצאות הטובות שהציגה ליפמן מאז ההנפקה השנייה בתחילת 2004 מביאות ככל הנראה משקיעים מוסדיים הכוללים קרנות גדולות לגלות עניין ברכישת מניות. מתשקיף שהוגש אמש לרשות לניירות ערך בארה"ב עולה כי מבטח שמיר ופימי ימכרו כ-1.6 מיליון מניות. מבטח שמיר, המחזיקה כיום 17.9% מליפמן, מוכרת מיליון מניות תמורת 134 מיליון שקל ולאחר המכירה היא תישאר עם 13.8% מהחברה, ששווייה בשוק מסתכם ב-490 מיליון שקל.

פימי תמכור מניות ב-85 מיליון שקל ותרד מהחזקה של 8% ל-5.5% שמשקפים שווי של 197 מיליון שקל. יצחק אנג'ל, מנכ"ל החברה, יצטרף להצעת המכר עם מימוש של 219 אלף אופציות בשווי של 29 מיליון שקל (ללא נטרול עלות המימוש) ויעקב פרי, יו"ר ליפמן, יבצע מימוש של 50 אלף אופציות בשווי של 6.6 מיליון שקל.

טבע המשיכה גם אתמול להפגין חולשה, איבדה 1.5% למחיר של 31.3 דולר והשלימה ירידה של 5.5% בשלושה ימים. לקראת פרסום דו"חות טבע ביום שלישי הקרוב סיכמה היום האנליסטית יסכה ארז מבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה את הרבעון שחלף בכותרת "רבעון ללא השקות משמעותיות אך עם השפעות מרבעון קודם". ארז מסקרת את טבע בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 35 דולר, ממנו רחוקה המניה ב-12%.

זרם הדו"חות של הישראליות הפך לטפטוף קל והיום לאחר המסחר צפויה שופינג.קום לפרסם את התוצאות לרבעון הראשון. על פי תחזיות החברה, צפויות ההכנסות בחודשים ינואר-מארס להסתכם ב-27-28 מיליון דולר. הרווח - בנטרול הוצאות ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) - צפוי לגדול ב-9%-18% ל-24-26 מיליון דולר. ממוצע התחזיות של האנליסטים הינו לרווח של 13 סנט למניה במחזור של 28 מיליון דולר.

המשקיעים בשופינג.קום לא רוו הרבה נחת מהמניה, שאיבדה מתחילת השנה 45%, וכעת היא נסחרת במחיר של 15.5 דולר, הנמוך ב-14% מהמחיר בו הונפקה באוקטובר.

אופטיבייס קיבלה הזמנת המשך מספקית שירותי תקשורת אירית המפעילה שירותי IPTV. לאחר ירידה של 15% מתחילת השנה, נסחרת כעת מניית אופטיבייס במחיר של 5 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של 65 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully