וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פרלמנט עיראקית נורתה למוות בבגדד

27.4.2005 / 15:25

לאמעה עבד חדאווי, חברה בסיעתו של רה"מ היוצא איאד עלאווי, נרצחה בפתח ביתה. הממשלה החדשה הורכבה, אולם טרם אושרה בפרלמנט

חברת פרלמנט עיראקית נורתה היום למוות על ידי חמושים בבגדד. הנרצחת זוהתה כלאמעה עבד חדאווי, חברה בסיעתו של ראש ממשלת המעבר היוצא, איאד עלאווי. היא נורתה בפתח ביתה בבירה.

בשבוע שעבר הופעלה מכונית ממולכדת ליד מחסום של המשטרה בעת שעברה בו שיירה של עלאווי. מהפיצוץ נהרג שוטר אחד ושניים נפצעו.

חדאווי היא הראשונה מחברי הפרלמנט, שנבחרו ב-30 בינואר השנה, שנרצחת על ידי המורדים במדינה.

ג'עפרי הרכיב את רשימת השרים

לאחר חודשים של משא ומתן פוליטי סיים ראש ממשלת עיראק המיועד, איברהים אל-ג'עפרי, את הרכבת רשימת השרים בממשלתו. ג'עפרי נפגש אתמול אחר הצהריים עם נשיא עיראק, ג'לאל טלבאני, והציג לו את הרכב ממשלתו המיועדת.

הרכב הממשלה טעון את אישור המועצה הנשיאותית, שבה טלבאני ושני חברים נוספים. אם זו תאשר את ההרכב, הוא יובא לאישור הפרלמנט עוד בתוך שבוע. זה כשלושה חודשים, מאז הבחירות ב-30 בינואר, דוחקת ארה"ב בעיראק למהר ולהרכיב ממשלה, שתחליף את הממשלה הזמנית בראשות ראש הממשלה הממונה, איאד עלאווי. רבים סבורים כי העיכוב בהרכבת הממשלה עודד את הפיגועים והתקיפות של מתנגדי המשטר.

דוברו של ג'עפרי לא מסר פרטים נוספים, ואולם חברי פרלמנט ממפלגתו השיעית-הדתית, הברית העיראקית המאוחדת, אמר כי יש בה 31 שרים, והיא כוללת גם נציגים ממפלגות כורדיות וסוניות. לדברי אחד חברי הפרלמנט, עלי אל-אדיב, ייתכן שברגע האחרון יתווסף לממשלה שר סוני נוסף, ומספר השרים יגדל ל-32. מפלגתו של ראש הממשלה היוצא עלאווי, המפלגה השיעית החילונית, אינה מיוצגת בממשלה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully