וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבי, תתעודד: גם לאפיפיור יש גירעון

27.4.2005 / 14:44

לכנסייה הקתולית יש אוצרות אמנות ששווים מיליארדים, אבל היא לא מוכרת אותם, ולכן היא נמצאת בגירעון זו השנה השלישית ברציפות

כשהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 יתחיל לנהל באופן מעשי את הכנסייה הקתולית והוותיקן, יעמדו בראש מעייניו לא רק ענייני קדושה, אלא גם ענייני חולין מובהקים, כמו תזרים מזומנים.

הכנסייה הקתולית היא הכנסייה הנוצרית הגדולה בעולם ובבעלותה כמ מאוצרות האמנות והאדריכלות הגדולות בעולם. אולם למרות זאת, היא אינה מצליחה לייצר הכנסה מספקת.

המנהל המרכזי של הוותיקן, המכונה הכס הקדוש, רשם הפסד של 9.6 מיליון יורו ב-2003 – שנה שלישית ברציפות שהוצאותיו עלו על הכנסותיה.

גם מדינת הוותיקן, שבבעלותה אוצרות כמו התקרה המצוירת של מיכאלאנג'לו בקפלה הסיסטינית, הפסידה כסף אף היא. אולם לכנסייה יש מדיניות שלא למכור את אוצרות האמנות שלה, ובספרי החשבונות של הוותיקן מוערכת כל יצירה ביורו אחד בלבד.

הגירעון הכפול הזה עלול להוביל לתוצאות חמורות. הכס הקדוש מנהל יותר מ-100 נציגויות דיפלומטיות ברחבי העולם, וקיצוץ בתקציבו עלול לפגוע ביכולתו ליצור קשר עם קהלו.

הירידה בהכנסות הכנסייה נובעת משתי סיבות עיקריות: היחלשות הדולר מול היורו בשנים האחרונות, והצטמקות תרומות המאמינים בצפון אמריקה (בעיקר ארה"ב) בעקבות שערוריית הכמרים הפדופילים והדרך בה בחרה הכנסייה לטפל בה (עיינו בקישורים המצורפים לפירוט בנושא).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully