וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: טיסה היא סיכון בריאותי

27.4.2005 / 11:11

מחקר מגלה, שרמת החמצן בדמם של נוסעים בטיסות יורדת, ובכך מסכנת את בריאותם. רשות התעופה הבריטית: מומלץ להיוועץ ברופא לפני טיסה

יותר ממחצית מהנוסעים בטיסות מסכנים את בריאותם, בכך שנמנע מהם חמצן. כך טוען מחקר חדש, שפרטיו התפרסמו בבי.בי.סי. צוות מחקר בבלפסט גילה, שרמת החמצן בדמם של 54% מן הנוסעים ירדה לשפל כה נמוך, שהם יזדקקו לאספקה נוספת.

מרשות התעופה של בריטניה נמסר, כי על בני אדם הסובלים מבעיות לב וריאה להיוועץ ברופא לפני שהם עולים לטיסה, אך אנשים בריאים אינם צריכים להיות מודאגים.

רמת החמצן על הקרקע עמדה בממוצע על 97%, אך מרגע שהמטוס היה באוויר צנחה ל-93% בממוצע.

החוקרים אמרו, כי הצניחה עלולה להגביר את הסיכוי ללקות בקשיי נשימה, כאבי ראש והתקפות אנגינה – במיוחד עבור מי שסובל מהם כרונית. רופאים מומחים בדקו את רמות החמצן בקרב 55 נוסעים בטיסות שאורכות יותר משעתיים ו-29 נוסעים בטיסות קצרות. המידות היו דומות בשתי הקבוצות, שכללו בני אדם בגילאי שנה עד 78.

ד"ר סוזן האמפריז, מאלחשת מומחית בביה"ח, אמרה: "אנחנו מאמינים שרמות החמצן הנופלות, לצד תופעות אחרות כגון התייבשות, חוסר תנועה ורמת לחות נמוכה, יכולות לתרום להיווצרות מחלה במשך הטיסה ואחריה. הדבר הפך בעייתי יותר בשנים האחרונות, לאור יכולתם של מטוסים מודרניים לטוס בגובה רב מאוד".

המחקר בא לאחר קריאת ועדת המדע והטכנולוגיה של הבית העליון של הפרלמנט הבריטי לחקור את ההשלכות הבריאותיות של טיסה. דובר מטעם רשות התעופה האזרחית אמר שנוסעים בריאים אינם צריכים לדאוג: "רמות החמצן אינן יכולות להזיק לנוסעים בריאים. באשר לנוסעים עם בעיות לב וריאה, עצתי להם להיוועץ ברופא לפני הטיסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully