וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין, מרזל ולווינגר בחנוכת בית בחברון

27.4.2005 / 0:04

בניין קבע ראשון נחנך בתל רומיידה. אלפים, בהם יו"ר הכנסת, הגיעו לטקס, שבמהלכו נשמעו קריאות נגד ראש הממשלה

בית מגורים חדש נחנך אתמול בשכונת תל רומיידה שביישוב היהודי בחברון. בקול ישראל דווח, כי המבנה יאכלס מתנחלים שהתגוררו עד כה בקרוואן. אלפים הגיעו אל טקס חנוכת הבניין, המהווה את בית הקבע הראשון בשכונה. בטקס החנוכה השתתפו אישי ציבור ורבנים רבים, וגם יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין.

במהלך הטקס התייחס ריבלין לתוכנית ההתנתקות ואמר: "כל עוד נשמה באפנו נקווה לנס שימנע את התוכנית, אך יש לצפות פני עתיד, על מנת שעזה לא תהיה רק ההתחלה".

שבע משפחות עברו להתגורר במבנה החדש, ובחברון טוענים שזו רק ההתחלה. במקום הקרוואנים המוצבים שם מבטיחים התושבים לבנות עוד 10 דירות ולאחרונה רכשו בניין נוסף מהפלסטינים, בו יעברו לגור עוד חמש משפחות יהודיות נוספות.

הרב יהודה לייב ברונר, שהיה מזכירו של הרבי מלובביץ', בירך את הנאספים במילים: "שתזכו לראות כאן עוד בניינים, עד שנזכה לחברון כולה יהודית ונוכל להסתובב במרחביה ללא כל הפרעה".

"לך הביתה! גס רוח!"

במהלך טקס החנוכה נשמעו קריאות רבות נגד תוכנית ההתנתקות וראש הממשלה, אריאל שרון. הרב משה לווינגר, מראשי היישוב בחברון, פנה בנאומו לשרון ואמר: "בשביל להציל את כבודך אתה רוצה לגרש יהודים מבתיהם. חוצפן! גס רוח! לך!". לווינגר הלהיב את הקהל שקרא אחריו בקריאות קצובות - "לך הביתה!".

גם הרב מרדכי אליהו פנה אל ראש הממשלה, וביקש ממנו "להתנתק מההתנתקות". ביומיים הקרובים מתכננים התושבים, יחד עם מתנגדי ההתנתקות, לקיים עצרות נוספות בגוש קטיף ובשומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully