וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשך הקיפאון במו"מ הקואליציוני בעיראק

25.4.2005 / 14:38

מקורות טוענים שג'עפרי מוכן להציג את ממשלתו, שלא תכלול איש ממפלגתו של עלאווי. רייס וצ'ייני דוחפים השיעים והכורדים לפשרה

פוליטיקאים עיראקים מנסים היום שוב לפרוץ את המבוי הסתום בנוגע להרכבת הממשלה הזמנית של המדינה, בעוד שמספר הקורבנות משני פיגועים מתאומים נגד שוטרים ואזרחים עיראקים עלה ל-29. במקביל הציתו המורדים צינורות נפט המיועדים לתצרוכת פנימית.

אתמול אמרו גורמים הנאמנים לראש הממשלה המיועד, איברהים אל-ג'עפרי, כי הוא מוכן להכריז על ממשלה ללא השתתפות קודמו בתפקיד, איאד עלאווי. לדברי מקורות ממפלגתו, החליט ג'עפרי לוותר על ניסיונות נוספים לכלול בממשלתו את מפלגתו של עלאווי, הפוליטיקאי השיעי החילוני ששימש כראש ממשלת המעבר עד כה.

חברי מפלגתו של עלאווי, המונים 40 מתוך 275 המושבים בפרלמנט, אמרו כי איש לא הודיע להם רשמית על התפתחות זו. נאמניו של עלאווי קיוו להשיג לפחות ארבעה משרדים ממשלתיים, כולל אחד בכיר, ואת אחת ממשרות סגן ראש הממשלה.

"שמעתי מהתקשורת, וכמה מחברי הפרלמנט האחרים סיפרו לי על כך", סיפר חבר הפרלמנט חוסיין שעלאן. אולם לדבריו, הוא ומפלגתו יוסיפו לתמוך בממשלה גם אם יושארו מחוץ לקואליציה.

בכירים אמרו כי ייתכן שג'עפרי יגיש את הרכב ממשלתו לאישור הפרלמנט היום, אולם אחרים רמזו שמחר הוא מועד סביר יותר. עד כה התבררו כל התחזיות בנדון כשגויות.

הניו יורק טיימס דיווח היום כי שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס וסגן הנשיא דיק צ'ייני, החשים תסכול גובר נוכח חוסר ההצלחה להרכיב ממשלה בעיראק, דוחפים את בכירי השיעים והכורדים להגיע לפשרה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully