וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארונו של ויצמן יוצב היום באור עקיבא

26.4.2005 / 0:05

מובארק התנצל בפני ראומה ויצמן על שלא יוכל להגיע ללוויה, בשל פגישתו עם פוטין. חיל האוויר יקיים מטס הצדעה לזכרו

ארונו של הנשיא עזר ויצמן, שנפטר שלשום בגיל 81, יוצב היום ב-9:00 בבוקר ברחבת היכל התרבות העירוני באור עקיבא. בשעה 17:00 ייצא מסע ההלוויה אל בית העלמין בעיר, שם ייקבר לצד בנו. חיל האוויר יקיים מטס הצדעה לזכרו.

נשיא מצרים, חוסני מובארק, התקשר אתמול לראומה ויצמן, רעייתו של הנשיא המנוח, הביע את תנחומיו על מות בעלה וכינה אותו "חברי היקר". בקול ישראל דווח, כי מובארק התנצל על כך שלא יוכל להגיע להלוויה בשל ביקור נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במצרים. מנגד, הודיע נשיא טורקיה לשעבר, סולימן דמירל, כי יבוא להלוויה.

גם הנסיך הירדני חסן הביע תנחומים על מותו ויצמן, ואמר כי הנשיא הבין את האזור ואת חשיבות החברות בין ישראלים לערבים. בראיון לקול ישראל אמר חסן, כי ויצמן יצר קשר בלתי אמצעי עם המלך חוסיין ומותו הוא אובדן לאזור כולו.

ויצמן שוחרר ב-15 לאפריל מבית החולים רמב"ם, אחרי שאושפז שם במשך חודשיים וחצי. רוב תקופת האשפוז עברה עליו במחלקה לטיפול נמרץ - לאחר שמחלת השפעת שבה לקה הסתבכה והוא לקה בדלקת ריאות, אשר חייבה את הרופאים להרדים אותו ולהנשים אותו באופן מלאכותי. לדברי רופא ברמב"ם, הוא שוחרר מבית החולים בהכרה מלאה וכשהוא נושם בכוחות עצמו. לדברי מקורבים למשפחת ויצמן, ויצמן היה במצב בריאותי קשה ולמעשה חזר לקיסריה כדי למות בביתו.

לאחר שמצבו החל להידרדר והמשפחה קיבלה החלטה שלא להחזירו לבית החולים. שלשום בחמש וחצי בערב ויצמן איבד את הכרתו וכעבור שעתיים נקבע מותו כתוצאה מסיבוכים הקשורים לדלקת הריאות, שבה לקה בחודשים האחרונים.

יעל דיין, אחייניתו של ויצמן, ביקרה אמש בבית המשפחה בקיסריה ובאה לנחם את ראומה. בצאתה אמרה: "לשמחתי, הוא לא סבל בימים האחרונים שלו ושמח לעשות את הפסח בבית. זה אבדן גדול לכולנו, אבל אנו מרגישים את האהבה שיש כלפי עזר בכל מקום. האהבה היא כמו גל גדול וגם אם הוא לא היה במרכז העניינים בשנים האחרונות עכשיו הוא שב למרכז העניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully