וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגפור? או חלמתי חלום

עדי רובינשטיין

24.4.2005 / 10:53

האם יש לנו באמת סיכוי לאמץ את המודל הסינגפורי? ביקור קצר מספיק לעדי רובינשטיין כדי לגנוז את החלום שנראה רחוק. מאוד

לפני שנה בערך הוקרנה בערוץ 2 הסדרה של חיים הכט, "בין כרכור לסינגפור". לא עקבתי אחר הסדרה אך נדמה היה שהנרטיב היה אימוץ המודל הסינגפורי בארץ הקודש. ביקור של שמונה ימים בסינגפור אכן העלה את התהייה האם אנחנו באמת יכולים בכלל לאמץ את המודל של האי האסיאתי.

נהג מונית מקומי מספר שמשכורת ממוצעת בארץ לוע-הארי עומדת על 2,000 דולר מקומיים. תכפילו ב-2.6 ותקבלו את שוויה בשקלים. ארוחה במקדונלדס עולה בסינגפור 3.5 דולר (חשבו את היחס למשכורת שלכם ).

בסינגפור מופעל עונש מוות על כל שימוש בסמים. מכיוון שרוב הצעירים הסינגפורים לא ראו ג'וינט במציאות, התקנה הזו מתייחסת בעיקר לזרים שחושבים להכניס דברים אסורים.

הרכבת התחתית בסינגפור היא המקום הנקי והממוזג ביותר בעיר. לאחר כל נסיעה ניתן להחזיר את הכרטיס ולקבל חזרה דולר. נסיעה ממוצעת עולה דולר אחד, האינטרס של חברת הרכבות הוא לשמר את הכרטיס, האינטרס של הנוסע הוא לקבל את הדולר שלו חזרה.

הלימודים מעצבים את המשפחה הסינגפורית. הלחץ הבלתי פוסק שמופעל מצד המורים להצליח במבחנים, משפיע גם על היחסים התקינים בבית, אף תלמיד לא רוצה לקבל מתחת ל-90 בשום מקצוע כי אז יושם ללעג אל מול חבריו לכתה. שיטת לימוד המתמטיקה – "השיטה הסינגפורית" - נחשבת לשיטה הטובה בעולם ללימוד מתמטיקה, אבל משום מה לא זוכה לפופולריות בהרבה מדינות.

סינגפור נחשבת ליעד התיירות המועדף אצל האוסטרלים ואצל הסינים, היא איבדה קצת מיוקרתה לעומת מקומות סקסיים יותר כמו באלי וקמבודיה, אבל הסטטיסטיקה מראה שאחד משלושה אוסטרלים יבקר לפחות פעם אחת בחייו בסינגפור, מרחק שבע שעות טיסה.

בסינגפור יש חופש דת מוחלט. הקהילה היהודית הקטנה, אך החזקה, זוכה לכבוד רב מהנוצרים, הבודהיסטים והמוסלמים. בית הכנסת בעיר יפה לא פחות מכל מקדש שינטו או מכל מסגד ונחשב ליעד תיירות.

ערוצי הספורט הסינגפורים מעבירים מדי לילה שידור ישיר של כדורגל אירופאי, בסופי שבוע הצופה הסינגפורי זוכה גם בכמות מרשימה של שידורי NBA- ליגת הכדורסל הטובה בעולם. רוב סדרות הטלוויזיה הפופולריות משודרות באיחור של חודשים ספורים בלבד מארצות הברית. "עמוק באדמה" נמצאת בפרקי הסיום של העונה הרביעית.

שדה התעופה בסינגפור נחשב לטוב בעולם והוא מכיל חדר כושר, אולם מנוחה, קולנוע ועשרות סוגי מסעדות.

המטוס שלי נוחת על אדמת נתב"ג 2000 בשעה 15:50. בשעה 16:15 עדיין ישובים הנוסעים במושביהם הצרים. עובדי חברת התעופה הישראלית מתקשים לחבר את השרוול לדלת המטוס, מסתבר שזו לא הפעם הראשונה שהדבר קורה. בניסיון הרביעי מצליחים העובדים לחבר אותו. התיירים שהגיעו מצרפת כדי לעשות את החג בארץ, מוחאים כפיים בהתלהבות.

אז יש לנו סיכוי? תגידו אתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully