וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלו שוניות אלמוגים באורך 100 ק"מ באוסטרליה

23.4.2005 / 21:09

השוניות לא התגלו ע"י לוויין מכיוון שהן מוסתרות במים עמוקים ושחורים. מומחים: זו אחת מהמערכות האקולוגיות המורכבות ביותר בעולם

מדענים אוסטרלים דיווחו לאחרונה על גילוין של שוניות אלמוגים המשתרעות לאורך 100 ק"מ במפרץ קרפנטריה, מול חופים בצפון אוסטרליה. השוניות התגלו ליד האי מורנינגטון, במיקום בו מים עמוקים וחשוכים הסתירו אותן ממשקפות לווייניות. חוקרים אמרו, כי מדובר בתגלית חשובה, המוכיחה עד כמה מעט ידוע על מדף היבשה האוסטרלי.

ב-BBC דווח, כי השוניות שהתגלו מוערכות כבנות 100,000 שנים. הן התגלו במקרה על-ידי מדענים, שחקרו כמה שוניות קטנות, שהתגלו אף הן לפני מספר ימים.

באמצעות מיפוי באמצעות סונאר הופקה תמונה מדויקת של השוניות, שנסתרו מתצפית הלוויינים. חוקרים אמרו, כי התגלית הופכת את מפרץ קרפנטריה לאחד מאתרי האלמוגים החשובים ביותר באוסטרליה.

מוערך, כי באזור עשויות להתגלות עוד 50 שוניות קטנות. מדענים הביעו ביטחון באפשרות, ששוניות גדולות נוספות מסתתרות במים הטרופיים העמוקים. מומחים לענייני סביבה אמרו, כי שוניות מסוג זה הן מהמערכות האקולוגיות המורכבות והמגוונות ביותר בכדור הארץ. הם קראו לרשויות באוסטרליה לכלול את השוניות בפארק התת-מימי הלאומי, המתוכנן באזור זה.

באזור השוניות שמול צפון-מזרח אוסטרליה מתקיימים כ-1,500 מינים נדירים של דגים ובעלי-חיים ימיים. האזור נחשב למבנה החיים הגדול ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully