וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז ימליץ לדחות ההתנתקות לאוגוסט

21.4.2005 / 15:11

מערכת הביטחון תומכת בדחיית הנסיגה לאחרי ט' באב. גורמי צבא: אין מניעה לדחייה, אך ההחלטה תגרור שינויים בהיערכות היחידות

מערכת הביטחון ממליצה לממשלה לדחות את ביצוע ההתנתקות ל-15 באוגוסט, לאחר ט' באב. כך הוחלט בתום ישיבה שנערכה בלשכת שר הביטחון, בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ, השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה. עד כה תוכנן להתחיל בפינוי ב-20 או ב-25 ביולי.
עוד הוחלט, כי בפסח וביום העצמאות לא יסגרו ההתנחלויות למבקרים.

גורמי צבא אמרו שאין מניעה לדחות את הפינוי, אם הדבר יקל על המתנחלים. עם זאת, במהלך הישיבה הציגו גורמים בצה"ל את משמעות ההחלטה, הנוגעת בעיקר להארכת הקורסים שבהם משתתפים חיילים שיעסקו בפינוי ולשינוי בצווי המילואים בחלק מהיחידות. בצה"ל הסבירו, כי העיכוב יחייב הוצאת צווי מילואים חדשים ושינוי בתכנון היערכות היחידות.

בתוך כך, הסתיימה פגישתם של המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס וראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, בשיתוף האלופים גיורא איילנד, והבכירים הפלסטינים יוסף משלב, מוחמד דחלאן וסאיב עריקאת. המשתתפים דנו בתוכנית ההתנתקות.

משאל טלפוני בקרב השרים על העברת קרקעות מנחל עוז

כתב "הארץ", יובל אזולאי, מוסיף:

ראש הממשלה, אריאל שרון, יקיים הערב משאל טלפוני בקרב שרי הממשלה בנוגע להעברת קרקעות מקיבוץ נחל עוז למתנחלים המפונים מרצועת עזה. המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, פנה היום למזכיר הממשלה וביקש שהמשאל יידחה עד תום ישיבת סיעת שרי העבודה.
לפני שבועיים כתב מינהל מקרקעי ישראל לקיבוץ נחל-עוז מכתב בו צוין כי הקיבוץ נדרש להחזיר למדינה בתוך חודש, 3,203 דונם אדמות שעליהן גדל בימים אלה יבול רב של חיטה, תפוחי אדמה וחומוס.

את השטח משכיר המינהל לנחל-עוז כבר יותר מ-50 שנה במסגרת "חוזי שכירות עונתיים" המתחדשים כל שלוש שנים. בקיבוץ חשבו כל השנים שהחתימה התקופתית היא הליך פורמאלי בלבד אולם התברר להם שהמדינה מתכוונת לתת אדמות של נחל-עוז לחקלאים מקרב מפוני גוש קטיף שיעברו לאזור ניצנים, מרחק 35 דקות נסיעה מהקיבוץ. האזור נבחר בתום דיונים בין המתנחלים למשרד החקלאות, והכוונה להקים שם חוות חממות ענקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully