וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מבזבזים 750 אלף שקל בחודש?

צחי בירן

21.4.2005 / 14:11

שר האוצר אומנם ביקר והתחרט, אבל יו"ר בנק הפועלים עדיין מרוויח פי מאה מהשכר הממוצע במשק. נראה לכם שזה קל לבזבז כזה סכום?

בעוד רוב העם סופר שקל לשקל בקניות לחג או בודק בפעם המי יודע כמה את גמישות האוברדראפט שלו, יש גם כאלה שלא מכירים, או שכבר הספיקו לשכוח, את התקופות בהן היו להם דאגות דומות. פעם בכמה חודשים אנו מדווחים בתקשורת על החריגות בשכר הציבורי ומגדפים, ברמות משתנות של ווליום, את עובדי חברת חשמל. פעם ברבעון אנחנו מתבשרים שהבנק שלנו הרוויח כמה מאות מיליוני שקלים, אבל עדיין טורח לגבות לנו שקל ועשרים על כל משיכה של 50 שקל מהכספומט. כמעט במקביל אנחנו שומעים כמה מאות אלפי שקלים מרוויח מנכ"ל הבנק שלנו ואומרים לעצמנו: וואלה, אם לא היו גובים מאיתנו עמלה על כל שימוש באוויר סניף הבנק, איך יוכלו לשלם לאיש המוכשר הזה 750 אלף שקל בחודש? שזה, תודה ששאלתם בדיוק פי מאה מהשכר הממוצע במשק.

הבוקר טרח אפילו שר האוצר, בנימין נתניהו, להגיד, בראיון חג
ל-TheMarker, ששכרו של יו"ר בנק הפועלים, שלמה נחמה, "לא ראוי" (ומיד מיהר לטשטש את האמירה הזו בכמה צ'פחות לכישרונו של נחמה). ואני אומר, הקנאה נשמעת בקולו של השר שמרוויח, רחמנא ליצלן, רק משהו באזור ה-30 אלף שקל בחודש. עדיין נשאלת השאלה – איך מבזבזים 750 אלף שקל בחודש? אין לנו דרך לדעת, אבל יש לנו כמה הצעות מעניינות.

תחבורה

באוויר: שלמה נחמה יכול לקנות בכל חודש שלושה וחצי מטוסים קלים, בעלות של כ-220 אלף שקל לחתיכה, ולהצטרף למועדון המובחר של כמה מאות ישראלים שיש להם מטוס משלהם. אם הוא מעוניין להגיע למקומות רחוקים יותר ובזמן קצר יותר, יכול האדם האמיד לשכור את שירותיו של מטוס סילון פרטי לכ-30 שעות בחודש (כ-6,000 דולר לשעת טיסה) – כלומר לקפוץ לקפריסין פעם ביום.

בים: בהנחה שאדם במעמד כזה אוהב לנסוע בנוחות הוא יהיה מעוניין בוודאי ביאכטה מרווחת, אף שמחירה אינו זול – בממוצע כחצי מיליון יורו – מה שיחייב אותו לחסוך כשלוש משכורות חודשיות. אם יו"ר הבנק סובל ממחלת ים ומעדיף להסתפק בשייט קצר הוא יוכל לבלות כ-15 אלף שעות בסירה מצ'וקמקת בירקון (מנוע, לא חס וחלילה פדלים או משוטים).

ביבשה: בסופו של דבר את רוב זמנו מבלה האדם הממוצע בכביש, אבל גם את זה אפשר לעשות בסטייל. אם ירצה להצטרף למלך סווזילנד ומיליונרים אחרים, יוכל נחמה לרכוש לעצמו מרצדס "מייבאך", אבל אז הוא ייאלץ לחלק את התשלום ל4-5 תשלומים (!). אם לא אוהבים להתחייב, 750 אלף שקל בחודש יספיקו לשתי מכוניות ב.מ.וו 325 חדישות וספורטיביות מדי חודש – אחת בשחור ואחת בלבן. אם קונים רכב ליום יום צריך גם לחשוב על סופי השבוע – ומה יותר טוב מג'יפ נחמד לרמוס איתו את נופי הארץ. דגם חדש ונוצץ במיוחד מגיע שוב מבית ב.מ.וו – הג'יפ החדש X5 (כ-630 אלף שקל) ישאיר בכיס היושב ראש גם עודף שיספיק לכ-20 אלף ליטר דלק.

נדל"ן

בתחום הנדל"ן 750 אלף שקל לחודש נראים פתאום כמו מעט כסף – אבל רק עד שנזכרים שלרובנו נדרשים 240 חודשים – 20 שנה - כדי לממן את הדירה יד שניה שקנינו. אם בכל זאת בחר הבכיר להשקיע את מעותיו בנדל"ן יוכל תמיד להישאר בתחומי הטעם עם הוותיק והטוב, ולרכוש בארבעה תשלומים וילה מכובדת ומרשימה בקיסריה (כך גם יוכל להוציא איתה עינים לביבי, המתגורר אף הוא בישוב, ביתר קלות). אם יחליט לממש את החזון הישראלי ולסדר את ילדיו בדירות משלהם, הוא יכול לרכוש בכל חודש דירה ממוצעת ברמת גן או שלוש-ארבע דירות באופקים.

בינינו, עד שבן אדם מגיע לעמדה בה הוא מרוויח סכומים כאלה, יש להניח שהוא כבר לא גר אצל ההורים של אשתו. השלב הבא הוא לחפש מקום מבודד בו יוכל לעסוק בתרבות פנאי מפותחת – ומה יותר טוב מאי קטן ופרטי? במשכורת של שנה יוכל יו"ר הבנק לרכוש לעצמו אי בקריביים (כעשרה מיליון שקלים). תמורת משכורת אחת ייאלץ נחמה להתפשר על אי קטן בפנמה המתפתחת (כ-671 אלף שקל).

מזון ופינוקים

עם כל הנסיעות והרכישות כל אחד נהיה רעב בשלב מסויים. עלי ג'י אמר פעם למיליונר מוחמד אל פאייד שהוא בטח תמיד יכול להרשות לעצמו להגדיל את הארוחות בבורגר קינג, וגם יו"ר בנק הפועלים יכול לאכול כ-23 אלף ארוחות כאלו, בכל חודש, במסעדת המזון המהיר הממוצעת, וגם לפנק את עצמו בגלידה בשקל תשעים בכל ארוחה, כקינוח. אבל מה, סביר להניח שהמיליונר שלנו לא אוכל במקומות עממיים כאלה ולכן יוכל לאכול 5.7 ארוחות ביום במסעדת "מסה" הניו יורקית (כאלף דולר לארוחה). אם יחליט לסייע למו"מ עם הפלסטינים ולבקר ברצועת עזה, יוכל מיודענו לחלק מנת פלאפל מקומית ל-750 אלף מתושבי הרצועה ולצאת פילנטרופ גדול.

בזמן שעבר מרגע שהתחלתם לקרוא את הכתבה ועד שהגעתם לכאן הרוויח נחמה 173.5 שקלים. בן אדם שמרוויח 1,041 שקל לשעה חייב לעקוב אחרי הזמן החולף ולחייך בכל פעם שנופלים הזוזים. שעון סביר, לדוגמה דגם מהודר של קרטייה, יעלה לו כעשרת אלפים דולר, מה שיאפשר לו להחליף שעון וצבע פעם ביומיים. אם עונדים שעון יוקרתי אי אפשר ללבוש ג'ינס וטי שירט, מוכרחים איזו חליפה, למשל של ארמני. משכורתו הצנועה של נחמה תאפשר לו לרכוש כמעט 100 חליפות כאלה, מה שיחייב אותו להחליף בגדים לפחות שלוש פעמים ביום כדי להציג את כולן בחודש אחד. חליפה הולכת עם סיגר טוב בכיס הפנימי. מיודענו יאלץ להסתפק בשתי חבילות מהודרות של סיגר "קוהיבה" (כמו ששר האוצר אוהב) ליום (כ-5,000 שקל לחבילה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully