וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלולרים כובשים את הודו

רויטרס

21.4.2005 / 13:02

המהפכה הסלולרית מתפשטת ברחבי הודו - החל מההמונים שכבר מורידים רינגטונים וכלה בפרלמנט, שם שולחים SMS למחוקקים

הודו, מדינה בה עד לא מזמן היתה התקנת קו טלפון כרוכה בהמתנה של שנים, "נכנעה" למהפכת הטלפונים הסלולריים. במדינה בה שירותי הממשלה פועלים באטיות-שיא, תורמת המהפכה התקשורתית הזו, גם להתפתחות הדמוקרטית.

השר לעניינים פרלמנטריים ומצליפי הקואליציה והאופוזיציה בפרלמנט ההודי משתמשים כעת בהודעות כתובות על מנת לזמן את המחוקקים להצבעות חשובות או לדיונים. "הדבר מאפשר לנו ליצור קשר מיידי עם המחוקקים", אמר דובר אחד השרים, "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך איסוף מספרי הטלפונים הסלולריים של חברי הפרלמנט - היוזמה נמצאת כעת בעיצומה".

שלא כמו בפרלמנטים אחרים, בבית התחתון של הודו - ה"לוק סבהה" - אין מערכת כריזה האחראית לזמן את 545 המחוקקים להצבעות. המערכת המפלגתית נשענה עד כה על מערכת הטלפונים הקוויים המיושנת ועל העברת שמועות מפה לאוזן בתוך בניין הפרלמנט ובשכונה הסמוכה.

המדינה הדמוקרטית המאוכלסת ביותר בעולם מהווה גם את שוק הטלפונים הסלולריים הצומח במהירות הגדולה בעולם, בקצב של 2 מיליון לקוחות חדשים בחודש. הודו היא גם המדינה בה קצב התקנת הקווים הוא האטי ביותר: פחות ממחצית מ-100 מיליון קווי הטלפון הם מקובעים; השאר סלולריים.

במדינה הגדולה כבר התפתחה קבוצה גדולה של הודים משוגעים לדבר, כבר מוצאים שימוש רב בטלפונים הסלולריים - הם מורידים רינגטונים ותמונות, משתתפים בתחרויות נושאות פרסים ומתעדכנים בחדשות ובספורט ובלוחות זמני אוטובוסים ורכבות.

הממשל בדלהי הבירה, הזדרז אף הוא להעניק שירותים באמצעות ההודעות הכתובות. לתושבים ניתנת אפשרות לשלוח באמצעות ה-SMS הודעה באשר לתקלות מים שעלולות להתרחש במהלך הקיץ הלוהט. כך על ידי ההודעה, הם יכולים להתלונן על גניבת מים, או צינור מקולקל מבלי לעבור בירוקרטיה מסובכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully