וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק המריבה ישאר אצל הוריו המאמצים

21.4.2005 / 10:00

הרכב מורחב של ביהמ"ש העליון החליט שהפעוט לא יעבור להוריו הביולוגים. פסק הדין: זכותו של האב לא גוברת על טובת הקטין

לאחר מסכת משפטית ארוכה וסבוכה, החליט הבוקר הרכב מורחב של שבעה שופטי בית המשפט העליון, כי הפעוט, המכונה "תינוק המריבה", ישאר אצל הוריו המאמצים, שגידלו אותו מאז היה בן עשרה ימים. שופטי העליון הפכו בכך את החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לפיה יועבר הפעוט, היום בן שנתיים, להוריו הביולוגים, שתבעו לקבלו חזרה לחזקתם.

ההחלטה התקבלה ברוב של שישה שופטים. השופטת איילה פרוקצ'יה סברה, בדעת מיעוט, שיש להעביר את הפעוט בחזרה להוריו הביולוגים.

לבית המשפט הגיעו נציגי המשפחות לצד נציגת משרד הרווחה. המשפחות עצמן לא הגיעו לאולם. בצעד חריג ביקשה המדינה מהשופטים להורות לתקשורת לא לפרסם את ההכרעה בטרם קיבלו אותה המשפחות.

בפסק הדין שכתב נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, נכתב: "הוצאתו של הקטין מהוריו הפסיכולוגים (ההורים המאמצים) תגרום לו פגיעה קשה וממשית. הוא יהפוך לקטין בעל צרכים מיוחדים. ההורים הביולוגים לא יוכלו בטווח הקצר להתמודד עם המצב. אין מחלוקות, כי ההורים המיועדים לאמץ הם טבעיים וראויים, ומעניקים לו חום ואהבה. מתוך מבט כולל, טובת הקטין היא להישאר אצל ההורים המיועדים לאמצו. זכותו הטבעית של האב כלפי הקטין - אין בכוחה להתגבר על טובתו במקרה הנדון"

עורך הדין משה לוי, שייצג במשפט את הוריו הביולוגים של התינוק, אמר לקול ישראל: "אנו מביעים מורת רוח על התארכות וסירבול ההליכים. יחד עם זאת, אנחנו עדיין אופטימיים, משום שההחלטה היא תלוית השקפתו של שופט, ואנחנו חושבים שאם יתקיים דיון נוסף, יתכן ותתקבל הכרעה שונה".

נציגת משרד הרווחה, פקידת הסעד הראשי לאימוץ, אלה בלאס, מסרה לקול ישראל: "אני חושבת שההחלטה שהתקבלה היא נכונה מבחינת טובתו של הילד, צרכיו והגיל שהוא נמצא בו, ואני שמחה שבית המשפט היה אמיץ בשביל לקבל את ההחלטה". בהתייחסה לכוונתו של פרקליט ההורים הביולוגים לפעול לדיון נוסף, אמרה: "הוא הולך להוציא את הנשמה לכולנו".

האם ויתרה על הפעוט אך התחרטה

אמו של הפעוט ויתרה עליו אך התחרטה ואילו האב כלל לא ידע על לידתו. משנודע לאב שבנו נמסר לאימוץ, תבע לגדל אותו. בית המשפט לענייני משפחה קבע ביוני שעבר שיש להעביר את הילד להוריו הביולוגיים.

ההורים המאמצים ערערו על ההחלטה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בתחילת ינואר פסק בית המשפט המחוזי ברוב קולות שיש להחזיר את הפעוט להוריו הביולוגים. השופטים אמנם קיבלו את חוות דעתם של מומחים פסיכולוגיים - לפיה ניתוק הילד מהוריו המאמצים עלול לגרום לו נזק בלתי הפיך, אך שניים מהם קבעו שמצב בריאותו הרעוע של האב המאמץ עלול להוות סכנה גדולה עוד יותר לשלום הילד בעתיד. על-פי חוות דעת רפואית, המתבססת על ניתוח סטטיסטי, תוחלת חייו של האב היא שבע שנים.

ההורים המאמצים ערערו על ההחלטה בבית המשפט העליון. היועץ המשפטי לממשלה עירער אף הוא על פסק הדין, בטענה שטובת הילד הינה לגדול בחיק הוריו המאמצים. עורכי הדין של ההורים המאמצים, שמעון שובר ושמואל מורן, טענו בין השאר, כי שופטי בית המשפט המחוזי התעלמו מסימני שאלה שהתעוררו בעבר לגבי כשירותם של ההורים הביולוגיים לשמש הורים לילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully