וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספר הבז'": כלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח

סוכנויות הידיעות

20.4.2005 / 21:45

מחירי האנרגיה הגבוהים גרמו להתגברות לחצי התמחור ופגעו בצריכה הפרטית

כלכלת ארה"ב ממשיכה להנות מצמיחה, אך לא כל האזורים בה צומחים באופן שווה. כך נכתב בדו"ח על מצב הכלכלה האמריקאית שפירסם היום הבנק הפדרלי, המכונה "ספר הבז'".

בכמה מ-12 מחוזות הבנק הפדרלי, בהם קנזס סיטי, אטנלטה וסן פרנסיסקו, נרשמה צמיחה ערה, בעוד שבמחוזות אחרים, בהם שיקגו ודאלאס, נרשמה צמיחה נמוכה יותר. מחוז קליבלנד דיווח על "צמיחה לא מאוזנת במגזרים שונים" ומחוז ריצ'מונד דיווח על האטה בצמיחה בחודש מארס.

"ספר הבז'" הוא סקר כלכלי תקופתי של הבנק הפדרלי אשר מתבסס על דו"חות של 12 הבנקים המחוזיים, וזה שפורסם היום מתייחס לתקופה שבין סוף פברואר לתחילת אפריל. הדו"ח נועד לספק לאנשי הבנק הפדרלי תמונת מצב לגבי מצב הכלכלה האמריקאית לקראת ישיבתה הבאה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הצפויה ב-6 במאי.

עוד עולה מהדו"ח כי עליית מחירי האנרגיה הגבירה את לחצי התמחור ברבים ממחוזות הבנק הפדרלי ופגעה בצריכה הפרטית. ברבים מ-12 מחוזות הבנק הפדרלי "התחזקו הלחצים להעלות מחירים" כתוצאה מעלייה במחירי האנרגיה, נאמר בדו"ח.

מרבית מחוזות הבנק דיווח על שיפור במכירות הקמעוניות, אולם מספר מחוזות דיווח על "תוצאות מאכזבות או קיפאון במכירות אלו". מספר מחוזות ציינו כי הצריכה הפרטית בתחומם היתה חלשה או מאכזבת, בשל "תנאי מזג אוויר גרועים, ובין השאר בשל עלייה במחירי האנרגיה והבנזין".

עוד נאמר בדו"ח כי ישנם סימנים לעלייה במחירים ובתמחור במגזר הקמעונאי. הפעילות היצרנית המשיכה להיות איתנה, נאמר בדו"ח. בנוסף לכך נרשמה פעילות ערה בשוקי הנדל"ן לדיור.

הדו"ח כלל דיווחים סותרים לגבי המחירים בבתי החרושת בארה"ב. מספר מחוזות דיווח כי החברות בתחומם הצליחו באופן חלקי לגלגל את מחירי האנרגיה הגבוהים אל הצרכנים. עם זאת, מספר מחוזות אחרים מסרו כי חברות נאלצו לבטל העלאות מחירים שביצעו ולספוג שחיקה בשולי הרווח שלהן. מכירות כלי רכב חדשים היו ללא שינוי או רשמו עלייה קלה, נאמר בדו"ח.

מגזר הנסיעות והתיירות המשיך לרשום תוצאות מצוינות על רקע נהירתם לארה"ב של תיירים מחו"ל המבקשים לנצל את חולשת הדולר מול מטבעות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully