וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יפן מתמודדת עם עברה על ידי הימנעות ממלחמה"

20.4.2005 / 14:54

כך אמר ראש ממשלת יפן, ג'וניצ'ירו קואיזומי. חברי אופוזיציה בפרלמנט האשימו אותו בהזנחת הקשרים עם השכנות באסיה

יפן מתמודדת עם עברה בכך שלא היתה מעורבת במלחמה זה שישים שנה. כך אמר ראש ממשלת יפן, ג'וניצ'ירו קואיזומי, במהלך דיון בפרלמנט בו הותקף על שהניח ליחסי יפן עם סין ודרום קוריאה להידרדר.

"מתוך התבוננות בעברה המלחמתי, נמנעה יפן מלפתוח במלחמה או אפילו להיות מעורבת במלחמה אפילו פעם אחת בשישים השנה האחרונות", אמר קואיזומי. "פעלנו כדי להפוך לאומה שוחרת שלום".

יחסי יפן-סין נמצאים במצבם הגרוע ביותר זה עשרות שנים לאחר שבועות של הפגנות אלימות נגד יפן בסין, שהחלו במחאה על אישורו של ספר לימוד יפני, שלטענת מבקרים מטייח את הזוועות שביצעה יפן במהלך מלחמת העולם השנייה.

ממשלות סין ויפן, המנסות למצוא מוצא מן הסכסוך, מנסות לתאם פגישה בין ראש הממשלה קואיזומי לנשיא סין הו ג'ינטאו, במהלך השתתפותם של השניים בפסגת מדינות אסיה בג'קרטה בסוף השבוע.

קואיזומי נאלץ להשיב להאשמות בפרלמנט לפיהן הוא הזניח את שכנותיה האסייתיות של יפן, וטיפל בצורה כושלת בדיפלומטיה האזורית. "האם לא נכון הוא שיפן נעשית מבודדת באסיה?" שאל קטסויה אוקאדה, ראש המפלגה הדמוקרטית, שהיא מפלגת האופוזיציה העיקרית. אוקאדה הוסיף ואמר לקואיזומי, כי "נקטת דיפלומטיה המקלה ראש באסיה".

קואיזומי השיב, כי "על שתי הממשלות לנסות ליישב את המצב הנוכחי מנקודת מבט רחבה על מנת לשמר ולפתח את היחסים הידידותיים בין שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully