וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט העיראקי דורש התנצלות מצבא ארה"ב

20.4.2005 / 13:57

לטענת אחד המחוקקים, הוא נכבל והושפל במחסום צבאי. הפרלמנט מבזבז את זמנו בדיוני סרק ואינו מתפנה להקמת ממשלה וניסוח חוקה

חברי הפרלמנט העיראקי התפזרו אתמול במחאה ודרשו שארה"ב תתנצל, לאחר שחבר פרלמנט שיעי העיד בדמעות כיצד נכבל והושפל במחסום של הצבא האמריקאי. היה זה היום השלישי ברציפות שתשומת לבו של הפרלמנט מוסטת מתפקידו האמיתי: הקמת ממשלה זמנית וניסוח חוקה.

חבר הפרלמנט פתח אל-שייח' עמד ובכה כשתיאר כיצד נעצר במחסום צבאי בדרכו לפרלמנט. לטענתו, חייל אמריקאי בעט במכוניתו, לעג לפרלמנט העיראקי, כבל אותו באזיקים ואחז בגרונו.

"מה שקרה לי מהווה עלבון לכל האסיפה הלאומית שנבחרה לייצג את העם העיראקי. זה מראה שהדמוקרטיה ממנה אנו נהנים היא מזויפת". אל-שייח' הוסיף, כי "באמצעות מעשים כאלה מנסה ארה"ב להוכיח כי היא הכוח האמיתי במדינה, ולא הממשלה העיראקית החדשה".

מפלגתו הקטנה של אל-שייח' נחשבת לנציגתו באסיפה של איש הדת הקיצוני מוקתדא א-סדר, שהוביל התקוממות נגד כוחות ארה"ב באביב 2004. בדרכו הביתה לאחר ישיבת הפרלמנט ירו חמושים על רכבו של אל-שייח', אולם הוא לא נפגע.

צבא ארה"ב מסר שמבדיקה ראשונית עולה, כי אל-שייח' נקלע לעימות עם מתורגמן של כוחות הקואליציה במחסום. חיילי ארה"ב ניסו להפריד ביניהם ואחד מהם אחז בחבר הפרלמנט לרגע חטוף, בעוד שחייל אחר מנע מאחד ממלוויו לצאת מהמכונית. בהודעת הצבא נאמר כי "אנו רוחשים את מלוא הכבוד לחברי האסיפה הלאומית הזמנית. כבודם וביטחונם הם בעלי חשיבות עליונה. אנו מצטערים על שהתקרית הזו אירעה ומקיימים בדיקה מעמיקה באשר לנסיבותיה".

במהלך הפסקה בת שעה בעבודת הפרלמנט הקריא חבר פרלמנט בשם סלאם אל-מליקי הודעה הדורשת התנצלות מצד ארה"ב ואת העמדתו לדין של החייל שפגע באל-שייח'. יו"ר הפרלמנט, חאזם אל-חסאני, אמר כי "אנו דוחים כל סימן לחוסר כבוד כלפי המחוקקים".

בכל יום השבוע נמשך דיון הפתיחה בעניינים שוטפים הרבה יותר מ-30 הדקות שנקבעו לו. המחוקקים דנים בפקקי התנועה בבגדד, בפשעי המלחמה המיוחסים לסדאם חוסיין, בטענות על כך שעשרות אנשים מוחזקים כבני ערובה בעיר מדאין מדרום לבגדד, ואתמול גם בתלונתו של אל-שייח'. הפסקות קפה, הפסקה לארוחת צהריים ו-וויכוחים ממושכים על ענייני נוהל, כמו הזמן שיוקצב לכל מחוקק לשאת את דבריו, גוזלים את שאר יום העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully