וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת נסתרת

20.4.2005 / 12:43

צחי בירן על קים בייסינגר העגמומית, מימי רוג'רס המושפלת והחרדה מההפתעות הקטנות של החיים

סרט עגמומי אשר מתחיל בדמות התגלמות הפנטזיה למשפחתיות מושלמת – בית משפחה חם, לוקיישן רומנטי על שפת אוקיינוס, ירוק מסביב – אבל העצבות מבצבצת מכל פינה. בצבעים, בתפאורה, במבט העייף בעיני כל הדמויות. הסוד הגדול והאפל מורגש מכל עבר ומכביד על כל הסובבים, והצופה בתוכם.

העלילה סובבת סביב זוג בשנות ה-40 המאוחרות אשר עוברים משבר אישי וזוגי עמוק בעקבות טרגדיה לא צפויה אשר תוקפת אותם בזמן של אושר גדול – מות שני בניהם הבוגרים. מתוך המצב החדש שנוצר אנו למדים על כוחה של הנפש ועל הבחירות המעניינות שכל אחד מאתנו עושה על מנת להתמודד. כצפוי, הדמויות בסרט זה בחרו בשני הצבעים המנוגדים של הספקטרום.

בדומה לסרט זוכה האוסקר, "חדר המיטות", גם כאן זאת האישה (קים בייסינגר) היא שמתקשה לבחור בחיים ומולה הבעל (ג'ף ברידג'ס) נאחז בנימיהם בתשוקה ובתאווה. הוא סופר הכותב סיפורי ילדים מצמררים ומאייר נשים בעירום (מז'אנר דן בן אמוץ), בעוד היא מסתגרת באבלה, שוקעת לתוך העצבות, ואינה מסוגלת לגייס כוחות אפילו למען בתה הקטנה בת ה-4. דמותו של ברידג'ס מתנחמת בהערצת הקהל (במיוחד הנשים),בהפגנת אדישות ממגנטת לכל הסובבים אותו ובטיפול בבתו.

חייהם של בני הזוג, החיים רוב הזמן בנפרד, עוברים שינוי מטלטל עם כניסתו לתמונה של נער מתבגר, השואף להיות סופר (ג'ון פוסטר), המגיע לביתם כדי לשמש עוזרו של הגבר, ובעיקר לנהוג אותו ממקום למקום. הנער מתאהב חיש מהר בבייסינגר העגמומית, שהתבגרה מאז ימי הפרסומת לגרביונים והקורס לאכילה מודרכת ב"9 וחצי שבועות של שכרון חושים", והיא באופן די מפתיע מתנחמת בזרועותיו. ברור לכולנו שהמשולש הזה לא ייגמר טוב. מימי רוג'רס, שחקנית עבר נוספת, מפציעה בתפקיד כה קטן ומשפיל שמעלה את הקריאה: "פטרי את הסוכן שלך. היום".

לאלה שהקימו לעצמם קן משפחתי חמים וקטן צפויה תחושה עזה של חרדה מהלא צפוי והמקרי שהחיים מזמנים. עם זאת יש משהו כל כך כן ואמיתי שלמרות הכל לא כדאי ללחוץ על כפתור העצור במכשיר.

תוספות: מאחורי הקלעים של הסרט וכתבה על בניית הדמויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully