וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: 25 הרוגים בקרבות בין הצבא למאואיסטים

רויטרס

19.4.2005 / 22:25

22 מורדים ושלושה חיילים נהרגו בקרבות באזור שנשלט על ידי המורדים, ששוללים כל אפשרות להפסקת אש או שיחות שלום

צבא נפאל הודיע, כי שלושה חיילים ו-22 לוחמי גרילה קומוניסטים נהרגו במהלך קרבות במחוז רולפה, מערבית לבירה קטמאנדו. על פי הצבא, שני קרבות נפרדים התרחשו, ולאחריהם הצליחו החיילים לאסוף כלי נשק ותחמושת של המורדים. מנהיגי המורדים לא אישרו את הידיעה.

המורדים, הטוענים שהם מושפעים מתורתו של המנהיג הסיני מאו צה טונג, שולטים במרבית האזור, קובעים את החוקים ואפילו גובים מיסים מהתושבים. לצבא נפאל יש מספר עמדות באזור, אך החיילים כמעט ולא עוזבים את הבסיסים המבוצרים.

העימות בין המורדים למשטר בנפאל החל ב-1996 ויותר מ-11,500 בני אדם נהרגו במהלכו. האלימות במדינה הסלימה מאז הכריזו המאואיסטים על שביתה כללית בת 11 יום כדי למחות על החלטת המלך גיאננדרה לפזר את הממשלה הרב-מפלגתית וליטול את כל סמכויות השלטון לידיו.

יותר מ-300 איש נהרגו בעימותים שפרצו מאז צעדו זה של המלך, שגם אסר פוליטיקאים שערערו על מעשיו וביטל חירויות אזרחיות בתוקף צו חירום. לטענתו, הצעדים היו נחוצים כדי למחוץ את המרד המאואיסטי.

מנהיג המורדים, המכונה "פרצ'נדה" (בתירגום חופשי- הכביר), שלל מכל וכל אפשרות של שיחות שלום בין הצדדים או הפסקת אש. בראיון ל-CNN אמר כי "כרגע אנחנו לא רואים כל אפשרות לשיחות עם העריץ הברברי מימי הביניים שמנהיג את המדינה. גם האפשרות של הפסקת אש אינה קיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully