וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריטניה מחפשים מחליף ל"קיו" האמיתי

18.4.2005 / 17:38

האיש שממציא לג'יימס בונד את הגאדג'טים קיים באמת, והוא עוזב את התפקיד. מחליפו ירוויח כ-100 אלף ליש"ט בשנה

הקשב היטב, 007. החל חיפוש למציאת מקבילו האמיתי של "קיו", שתפקידו יהיה לצייד את סוכני MI5 ו-MI6 – השירותים החשאיים של בריטניה – בכל הגאדג'טים שהופכים את ג'יימס בונד למה שהוא.

קיו מוכר למיליוני חובבי ג'יימס בונד ברחבי העולם כאיש העומד בראש "מחלק Q”, המדור הניסיוני שמנפיק את כל הצעצועים הגאוניים בהם משתמש סוכן הוד מלכותה 007. מה שפחות ידוע הוא שבאמת קיים צוות מדעי סודי, היושב במילטון קיינס שבפאתי לונדון, שאחראי להמצאת הציוד החדשני בו משתמשים השירותים החשאיים של בריטניה.

בלונדון טיימס דווח כי ה"קיו" הנוכחי, ג'ון ווידוסאון, עוזב באוקטובר את תפקידו כמנהל כללי של היחידה, הנושאת את השם הפרוזאי "מרכז התקשורת של ממשלת הוד מלכותה" (HMGCC). כעת, לאחר חמש שנים בתפקיד, שגולם בקולנוע על ידי דזמונד ליואלין ולאחרונה גם על ידי ג'ון קליז, מחפשים לו מחליף.

כתוצאה מהמלחמה בטרור, הורחבו תפקידיה ומשאביה של היחידה, ולרשות המועמד הנבחר יעמדו תקציב של 27 מיליון לירות שטרלינג וסגל של 425 איש. בעוד שמכוניות אסטון מרטין עם משגרי טילים הן עדיין נחלת המסך הגדול, השירותים החשאיים של הוד מלכותה עדיין מתגאים בכושר ההמצאה שהניב הברקות כמו עכברושים מתפוצצים, מצפנים מוחבאים בכפתורי בגדים וגללי גמל ממולכדים.

אחת הדרישות הדוחקות ביותר של סוכנים חשאיים הן סוללות זעירות אך רבות עוצמה שיספקו כוח לציוד שלהם. לדגמים הנוכחיים אספקת כוח מוגבלת, האוזלת במהירות. הקיו החדש אמור לפקח על פיתוחן של סוללות טובות יותר למכשירי ציתות ומעקב.

גם אמצעי תקשורת עומדים בראש סדר העדיפויות, כולל פיתוח טלפונים לווייניים ממוזערים שיאפשרו לסוכנים להישאר בקשר עם לונדון. עוד משימה חשובה של HMGCC היא לוודא שלא יהיה אפשר לצותת לתקשורת הזו.

תחום נוסף שבו צפוי הקיו החדש להתמקד הוא השימוש בנאנו-טכנולוגיה לצורכי ריגול, בעידן שבו אמנות המזעור יורדת עד הרמה המולקולרית. בנאנו-טכנולוגיה ניתן יהיה להשתמש במתקנים ביזאריים כמו עכברוש הריגול המונחה בשלט-רחוק. באמצעות הטכנולוגיה הזו ניתן יהיה ליצור אלקטרודות שיחוברו למוחות העכברושים כדי לשלוט בתנועותיהם. כך יוכלו הסוכנים להשיג עוזרים שיוכלו, מרגע שיצוידו במצלמות זעירות או חיישנים כימיים, להיכנס למתקנים מאובטחים היטב.

אתר האינטרנט של היחידה מספק רק ניסוחים מעורפלים בנוגע לטיב התפקיד, אולם מציין כי הוא "ישרת את צורכי ממשלת הוד מלכותה בבית ובחו"ל". הקיו החדש יהיה כפוף לבכירי MI5 ו-MI6. על פי מודעה שפורסמה בעיתונות הבריטית, הזוכה המאושר ירוויח בין 90 אלף למאה אלף ליש"ט בשנה, ויצפו ממנו לספק "מנהיגות מעוררת השראה" ולהיות בעל ניסיון בטכנולוגיה מתקדמת ובעל חוש יושרה מפותח. כמו כן מצוין שהתפקיד "חיוני לביטחון הלאומי". אתה הבנת את זה, 007?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully