וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים ממשיכים בהפגנות אלימות נגד יפן

רויטרס

16.4.2005 / 23:19

היום הפגינו אלפים בשנגחאי במזרח המדינה, ניפצו זגוגיות, יידו אבנים, וקראו "הפולשים היפנים חייבים למות". ביפן מאשימים את סין בהפקרת נציגויותיה

אלפים הפגינו היום במזרח סין נגד פשעי המלחמה של יפן במהלך מלחמת העולם השנייה. תוך שהם צועקים "הפולשים היפנים חייבים למות" הטיחו המפגינים אבנים ובקבוקים בקונסוליה היפנית בשנגחאי והבעירו דגלים יפנים.

לאור ההפגנות האלימות בסוף השבוע שעבר נערכו הפעם גורמי הביטחון הסינים בכוחות מתוגברים: אלפי אנשי צבא נערכו ברחובות הבירה בייג'ינג והשלטונות הזהירו סטודנטים מפני מחאה. השלטונות מעונינים למנוע את הישנות האלימות בבירה, לנוכח ביקור שר החוץ היפני במדינה מחר. רגיעה ניכרה גם בערים הדרומיות מערביות ג'ואנג-דזו וצ'ונגקינג, שם צעדו בסוף השבוע שעבר אלפים.

סין הואשמה בליבוי מכוון של המחאה, אשר התחילה במחוזות סצ'ואן וגואנגדונג בתחילת אפריל, והתפשטה משם בשבוע שעבר לבייג'ינג וכעת גם לטיאנג'ין, שנגחאי והאנגדזו בחוף המזרחי. הסינים מוחים על ספרי לימוד יפנים, אשר מלבינים לטענתם את פשעי המלחמה שיפן ביצעה בסין במהלך המלחמה. כן הם מוחים נגד ניסיונה של יפן לזכות במושב קבוע במועצת הביטחון ועל סוגיות נוספות.

במהלך ההפגנות היום בבייג'ינג צעדו אלפים לעבר הקונסוליה היפנית, ניפצו את חלונותיה, הטיחו פצצות צבע בקירותיה ותקפו מסעדות יפניות שנקרו בדרכם. על אחד מהשלטים שנישאו בהפגנה נכתב "התמודדו עם ההיסטוריה", על אחר "המלחמה האנטי יפנית עוד לא נגמרה". לטענת סוכנות הידיעות היפנית, שני יפנים נפצעו כאשר מפגינים סינים הקיפו אותם והתקיפו אותם. כתריסר מפגינים נעצרו.

משרד החוץ היפני הגיש לממשלת סין מחאה, באומרו כי הממשל הסיני נכשל בהגנת המתקנים הדיפלומטיים והמסחריים היפנים מפני המפגינים ותבע מן הסינים לנקוט בצעדים משמעותיים, כדי למנוע את הישנות האלימות. ראש ממשלת יפן, יוניצ'ירו קויזומי, קרא להרגעת הרוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully