וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטט מינה מתאם להתנתקות

15.4.2005 / 0:02

נשיא הבנק העולמי היוצא, ג'יימס וולפנזון, יופקד מטעם ארה"ב, האו"ם, אירופה ורוסיה על הטיפול בכלכלה הפלסטינית ובבתי ההתנחלויות

נשיא הבנק העולמי היוצא, ג'יימס וולפנזון, מונה למתאם לצדדים הכלכליים והמדיניים של תוכנית ההתנתקות מטעם "הקוורטט הבינלאומי", הכולל את ארה"ב, האו"ם, האיחוד האירופי ורוסיה. כך דווח בסוכנויות הידיעות.

שרת החוץ של ארה"ב, קונדוליסה רייס, אמרה שבין משימותיו, יהיו החייאת הכלכלה הפלסטינית וטיפול בסוגיית הבתים בהתנחלויות המפונות, אם אכן תיישם ישראל את תוכניתה. רייס מסרה על המינוי בשם חברות הקוורטט ואמרה כי וולפנזון ידווח ישירות לגוף זה.

רייס הוסיפה, כי וולפנזון ינסה לשקם את האמון בין ישראל לרשות הפלסטינית. היא הגדירה את תפקידו בקווים כלליים, ואמרה כי משימת תיאום ההתנתקות עדיין מוטלת על כתפי ישראל והפלסטינים. "האחריות לקיום שלום מוטלת, בסופו של דבר, על שני הצדדים. מר וולפנזון יוכל לסייע בידם להשיג את אשר הם מעוניינים גם כך להשיג – ביחד", דברי רייס.

"וולפנזון ימקד את מאמציו בשני מישורים: ראשית, התיאום בין הפלסטינים לישראל בכל הנוגע לפנים הלא-צבאיים של הנסיגה, לרבות ניהול הנכסים שיושארו מאחור; שנית, החייאת הכלכלה הפלסטינית לאחר יישום ההתנתקות", אמרה רייס.

מינויו של וולפנזון היה מפתיע, ובא בעקבות מינויו של הגנרל ויליאם וורד כמתאם הרה-ארגון ברשות הפלסטינית מטעם הממשל. וולפנזון העביר שימש בעשר בשנים האחרונות כנשיא הבנק העולמי, ובמסגרת תפקיד זה היו לו חיכוכים עם ממשל בוש. עם זאת, קשריו עם אישים אירופיים ועם מנהיגים עולמיים טובים יותר. ב-31 במאי יסיים את תפקידו ויוחלף על-ידי פול וולפוביץ, סגן שר ההגנה ומי שנחשב לאחד מאדריכלי המלחמה בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully