וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לפרסם את שמות ארגוני הטרור המהווים סכנה למדינת ישראל

לירון מרוז

6.6.2001 / 8:46

קבוצת ח"כים מהאיחוד הלאומי-ישראל ביתנו קוראים להסיר את חסינותו של ח"כ שיביע בארגונים תמיכה; ההצעה תועלה למרות התנגדות הממשלה; הצעה נוספת: לבטל תפקיד השר ללא תיק

קבוצת ח"כים מסיעת האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, בראשותו של ח"כ אליעזר כהן (צ'יטה), תגיש היום הצעת חוק בקריאה טרומית שתחייב את המדינה לפרסם מדי שנה את שמות ארגוני הטרור המהווים סכנה למדינת ישראל. בנוסף, מוצע בחוק להסיר את חסינותו של ח"כ שהביע תמיכה בארגוני טרור ולהעמידו לדין.

באיחוד הלאומי-ישראל ביתנו טוענים כי רשימה כזו היתה עד לשנת 1986, אולם מאז היא לא עודכנה מדי שנה, ולכן היא איבדה את תוקפה. ח"כ כהן אומר כי "במדינות דמוקרטיות מערביות רבות נהוג לפרסם רשימות של ארגוני טרור המהווים סכנה לקיומן, ואילו מדינת ישראל לא עורכת רשימות כאלו, למרות שמצבה הביטחוני אינו מאפשר זאת". הצעת החוק תועלה, למרות שהממשלה הודיעה כי היא מתנגדת לכך.

הצעת חוק נוספת שתעלה היום בקריאה טרומית תהיה של ח"כ מודי זנדברג (שינוי), שתקרא לביטול תפקיד השר ללא תיק. על פי ההצעה, לא יתאפשר מצב בו שר לא יחוייב בתחום אחריות. "הגיע הזמן להעביר מן העולם את תפקיד השר בלי תיק, אשר במהלך השנים הפך לסידור עבודה עתיר בכיבודים וריק מתוכן, אשר עלותו לקופת המדינה מסתכמת ב-25 מיליוני שקלים בשנה", אמר. הוא הוסיף כי הממשלה הנוכחית, בה מכהנים חמישה שרים ללא תיק, מחזקת את טענתו.

ללא קשר לכך, שלח השבוע ח"כ זנדברג מכתב לראש הממשלה בו הוא קורא לו למנות את "אחד משרי הממשלה הרבים" לתפקיד שר ההסברה. זנדברג הדגיש כי תפקידו יהיה "להעביר לציבור מסר שבבסיסו ההכרה כי בכוחו של העם להתגבר על המשבר הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully