וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסילקון חוזר לשדיים של האמריקאיות

רויטרס

14.4.2005 / 12:41

לאחר 13 שנה, אם הממשל יקבל המלצות וועדת סוכנות המזון והתרופות האמריקאית, יחליפו שתלי הסיליקון את תמיסות המלח

לאחר 13 שנה של איסור, שתלי הסיליקון לחזה עשויים לחזור לשוק הניתוחים הפלסטיים האמריקאי. השתלים נאסרו לשימוש במשך השנים, בשל החשש שהתעורר מדליפת הסיליקון לגוף, בעקבות חורים בשתלים.

בתום שלושה ימים של דיון סוחט רגשית, בו תושאלו נשים שעברו ניתוחים השתלה בחזן ונבדקו מחקרים של חברות שתלי סיליקון, הודיעו יועצי סוכנות המזון והתרופות האמריקאית (ה-FDA), כי תאגיד מנטור יוכל למכור את השתלים. זאת, רק אם יעמוד בשורה של תנאים מחמירים אותם הציבו בהמלצתם. אם הממשל האמריקאי יאשר המלצות ה-FDA תוכל החברה לשווק את השתלים ולהחליף את שתלי תמיסת המלח אשר הושתלו בשנים האחרונות אצל הנשים. שתלי הסיליקון נותנים לחזה המושתל תחושה טבעית יותר מאשר השתלים החלופיים.

בראש רשימת הדרישות שהציב ה-FDA: על החברה לוודא שהנשים יבינו שההתקן עשוי להיקרע ללא שירגישו ולדלוף לתוך גופן; המלצה שהמנותחות יעברו סריקת מערכות (MRI) לעיתים מזומנות, על מנת לאתר קרעים וחורים בשתלים; והמלצה לאפשר רק למנתחים פלסטיים מנוסים לערוך את הניסויים ולבצע מחקרים חדשים שייבחנו עד מתי השתל נשאר בגוף.

חברי הוועדה הכריעו לטובת שתלי חברת מנטור, אשר הציגה נתוני מחקר מבוססים יותר ממתחריה, בהצבעה של שבעה מול שניים.

"הנשים יכולות לקבוע אם שווה להן להשתיל את ההתקנים, אותם ניתן להחליף בכל עשר שנים", אמרה ד"ר מרילין ליכט, מנתחת סרטן מאוניברסיטת טקסס, במרכז הרפואי הדרום-מזרחי בטקסס.

יש לאפשר לנשים לבחור בין סיליקון למלח

הדרמטולוגית איימי ניובורג, אשר התנגדה להסרת ההגבלות על השתלים אמרה בעקבות ההחלטה, כי החברה לא הוכיחה שהשתל יוכל להישאר 10 שנים, משום שהמחקר בוצע במשך שלוש שנים בלבד ומשום שלא נבדקו ההשלכות של דליפות סיליקון בגוף.

"שום דבר לא מאשר שזה בטוח", אמרה ניובורגר, "הדאגה שלי היא שמאחר שמאות אלפים של נשים ייחשפו לסיליקון, אין צורך להיחפז בהחלטה למכור את השתלים בשלב זה, לפני שכל ההשלכות הוכחו".

מנותחות חזה רבות שמחו על ההחלטה, אך הצטערו שהן היו צריכות לעבור השתלת תמיסות המלח. "אם הייתה עומדת בפני האופציה היום, הייתי מעדיפה את הסיליקון", אמרה אמרה ארלן ניקול קאמינגס, אשר עברה ניתוח להשתלת חזה. "יש לאפשר לנשים העומדות בפני ניתוח לבחור. אנחנו לא מפגרות או רדודות".

שתלי סיליקון לחזה החלו להימכר בשנת 1962, לפני שה-FDA דרש הוכחות שכל ההליכים הרפואיים בטוחים ויעילים. הסוכנות אכפה את האיסור בשימוש ברוב השתלים בשנת 1995, בשל החשש הגובר מהסכנות הכרוכות בדליפות הסיליקון. כיום, הוכח ששתלי הג'ל לא גורמים למחלות כרוניות או קשות כמו סרטן. אך מלבד הסכנה שבקריעת השתלים, הם יכולים לגרום לדלקות וכאבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully