וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מעריכה: אסד ייפול בקרוב

14.4.2005 / 8:45

בצמרת האמריקאית רואים בנשיא סוריה "איש מוזר", שיאבד שליטה לאחר הנסיגה מלבנון, ומאמינים שהסורים בשלים לדמוקרטיזציה

הממשל האמריקאי מעריך, כי המשטר העלווי בסוריה עומד על סף קריסה, וכי נשיא סוריה, בשאר אסד, לא ישרוד זמן רב לאחר שתושלם יציאת הכוחות הסוריים מלבנון. כך עולה מהשיחות שקיים ראש הממשלה, אריאל שרון, בוושינגטון השבוע.

"מעריב" מדווח היום, כי ההערכה גובשה במקור על ידי סוכנות הביון האמריקאית הסי.איי.אי, ומשותפת לכל גורמי הממשל האמריקאי, ביניהם הנשיא ג'ורג' בוש, סגנו דיק צ'ייני ומזכירת המדינה, קונדוליסה רייס. מהשיחות עלה, כי מבחינת האמריקאים אסד לא קיים, והם כבר מביטים הלאה ומתכננים את היום שאחרי נפילת המשטר הסורי, וסיום שלטון המיעוט העלוווי בדמשק.

מבחינת האמריקאים, אסד ירש את המקום המפוקפק שהותיר אחריו יאסר עראפת כמנהיג לא רלוונטי. הסיבות ל"מחיקתו" של אסד מגוונות: המשחק הכפול הסודי בכל הקשור לטרור, התפקיד שהסורים ממלאים בעיראק, ההתנהלות הסורית בלבנון והתפקוד הסורי הכללי מול הממשל האמריקני.

בשיחות סגורות, כך מדווח ב"מעריב", אומרים האמריקאים, ובכללם הנשיא, כי אסד הוא "איש מוזר" שאין לסמוך עליו, אין לתלות בו תקוות, ויש להמתין עד הסתלקותו מהמפה הפוליטית. בממשל מאמינים, כי העם הסורי בשל להתחלת תהליך דמוקרטי. "גם בסוריה מודעים האנשים למה שקורה בעולם ובסביבה", אומרים גורמים אמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully