וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון דן עם וולפוביץ ברכישת בתי המפונים

13.4.2005 / 0:07

רוה"מ נפגש הלילה עם המיועד לתפקיד נגיד הבנק העולמי. רייס עדכנה את יו"ר הרשות בפרטי פגישת בוש ושרון. אבו מאזן שיבח את הצהרות בוש נגד הרחבת ההתנחלויות ובזכות מפת הדרכים

ראש הממשלה, אריאל שרון, נפגש הלילה עם סגן שר ההגנה האמריקאי, פול וולפוביץ, הצפוי להתמנות לנגיד הבנק העולמי. בגלי צה"ל דווח, כי השניים דנים בנושא רכישת בתי המתנחלים שיפונו במסגרת תוכנית ההתנתקות בתיווך הבנק העולמי.

בקול ישראל דווח, כי שרת החוץ של ארצות הברית, קונדוליסה רייס, התקשרה אמש ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כדי לעדכנו על פגישת הנשיא ג'ורג' בוש עם ראש הממשלה, אריאל שרון, אתמול. כן עדכנה רייס בפרטי הפגישה את שרי החוץ של ירדן, גרמניה ורוסיה.

לדברי בכיר בממשל האמריקאי שיבח אבו מאזן את ההצהרות הברורות של הממשל בזכות מפת הדרכים ונגד הרחבת ההתנחלויות. דובר משרד החוץ האמריקאי, ריצ'ארד באוצ'ר, אמר שארה"ב תפעל עם כל השותפים לתהליך השלום להבטיח את הצלחת תוכנית ההתנתקות. הוא הביע תקווה, כי הפלסטינים ייתאמו את ההתנתקות עם ישראל, משום שמדובר בצעד חשוב בדרך למדינה פלסטינית עצמאית.

כתבי "הארץ" אלוף בן ונתן גוטמן (קרואפורד) וגדעון אלון מוסיפים:

בפגישת שרון בוש שלשום נותרו חילוקי הדעות בין המנהיגים באשר לנושא ההתנחלויות בעינם. בוש הדגיש בתום הפגישה, כי על ישראל להימנע מבנייה בהתנחלויות. "אני מאוד ברור בעניין זה. לישראל יש התחייבות במפת הדרכים לא להרחיב את ההתנחלויות. נמשיך לעבוד על כך עם הישראלים".

לעומת זאת סבר שרון, כי סיפוח גושי ההתנחלויות בעתיד מאפשר לה לבנות בהם גם כיום. שרון אמר כי "גושי ההתיישבות יישארו בידי ישראל בכל הסדר עתידי, על כל ההשלכות הכרוכות בכך". שרון הוסיף, כי "אנו מאוד מעוניינים שיהיה רצף בין מעלה אדומים לירושלים, אך הדבר ידרוש עוד שנים רבות ויהיו לנו עוד הרבה הזדמנויות לדון בכך עם האמריקאים".

עם זאת אמר שרון לאחר הפגישה, כי אינו מאוכזב מעמדת ארה"ב בעניין ההתנחלויות. לדבריו, ישראל תמלא את מחויבויותיה במפת הדרכים, ותפרק מאחזים לא חוקיים. שרון הוסיף, כי רק יישום מלא של מפת הדרכים יביא שלום וביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully