וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות האיחוד אישרה לסרביה-מונטנגרו "לצאת לדרך האירופית"

רויטרס

12.4.2005 / 18:46

נציבות האיחוד ממליצה לפתוח במו"מ על הסכם "ייצוב וקישור" עם בלגרד, כפרס על שיתוף הפעולה של הסרבים עם בית הדין בהאג

נציבות האיחוד האירופי המליצה היום לפתוח בשיחות עם סרביה ומונטנגרו (לשעבר יוגוסלביה) על להסכם ראשוני שעשוי להוביל בסופו של דבר להצטרפות המדינה לאיחוד.

המהלך, שמגיע כמעט חמש שנים לאחר הדחתו של סלובודן מילוסביץ', מהווה פרס לבלגרד על שיתו הפעולה שלה עם בית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג, וגם ניסיון להבטיח את שיתוף הפעולה העתידי שלה בנושא הרגיש של עתיד מובלעת קוסובו.

"זוהי תחילת הדרך האירופית של סרביה ומונטנגרו", אמר אולי רהן, נציב ההגדלה של האיחוד במסיבת עיתונאים בפרלמנט האירופי בשטרסבורג.

רהן הוסיף כי "אני שמח שסרביה ומונטנגרו ביצעה סופסוף התקדמות משמעותית בשיתוף הפעולה עם בית הדין בהאג. תהליך זה חייב להימשך עד שאף אחד מן הנאשמים הנותרים לא יישאר חופשי".

הרשויות הסרביות שכנעו 11 חשודים בפשעי מלחמה להסגיר עצמם לבית הדין השנה, אולם טרם הצליחה לעצור את אלה המסרבים להסגיר עצמם ונמלטים מהחוק.

הסכן ייצוב וקישור, שלדברי רהן ייקח כשנה להשלים מרגע ששרי החוץ של האיחוד יאשרו אותו ביוני או יולי השנה, יוביל להידוק הקשרים הפוליטיים והכלכליים בין האיחוד לבלגרד.

רהן הבהיר שהאיחוד זקוק לשיתוף הפעולה של בלגרד לא פחות מאשר להיפך, במיוחד בנוגע לקוסובו, המנוהלת כעת על ידי האו"ם. הקהילה הבינלאומית מקווה להגיע להסכם על עתיד החבל, החשוב לסרבים מבחינה היסטורית אך מאוכלס כיום על ידי רוב אלבני, עוד השנה. ב-1999 הרגו חיילים סרבים אלפי אלבנים בקוסובו עד שנאט"ו פתחה במערכה אווירית שהדפה אותם. הרוב המכריע של תושבי קוסובו רוצה כעת מדינה עצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully