וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: איך אורזים את כל הבית

לי-אור אברבך

14.7.2005 / 8:50

אריזת תכולת בית לארגזים היא פעולה לא פשוטה שגלומים בה לא מעט חרדות ולבטים. גורם מקצועי מעלה כמה הצעות ייעול

לארוז את כל הבית זה עסק לא פשוט, אבל אפשר לעשות זאת בצורה יעילה וחכמה. ולדימיר בז'ז'ינסקי מנהל חברת hovala.co.il, נותן לנו כמה טיפים שיקלו על מהלך האריזה וההובלה:

* עדיף להשתמש בקרטונים בגודל של שישיות בקבוקי שתייה לדברים הכבדים יותר, לכלי השינה ולבגדים ניתן להשתמש בקרטונים גדולים יותר, מבלי לקפל את הבגדים יותר מדי, כדי שיהיה אפשר להכניס יותר. חשוב למלא כל קרטון עד לסופו ולסגור אותו היטב. לאטימה יעילה של הקרטונים, סיגרו קודם כל את הלשונות הקצרים יותר בנייר דבק אח"כ את הארוכים. אז הדביקו את הרווח שנותר לחלוטין. אם קרטון יוצא כבד במיוחד, הקפידו ללפף במסקינג טייפ מסביבו. בשקיות, הניחו רק כרים או פופים, וודאי לא דברים חדים, כדי שאיש לא יפצע בהובלה.

* במקום לכתוב על הקרטונים, עדיף להדביק עליהם מדבקות צבעוניות- לדוגמא, ירוק למטבח, לבן לחדר ילדים וכד'. אם יש משהו שביר- הדביקו עליו מדבקה אדומה. כך למוביל, יהי קל יותר לשים לב.

* ערבבו בין סוגי דברים שונים בכל ארגז וארגז – לדוגמה, דברים שבירים כמו צלחות עדיף להניח בתחתית הקרטון, כאשר בין כל שתי צלחות רצוי להניח עיתון, בפינות, הניחו בגדים ולמעלה שימו מגבות. כך יהיו החפצים השבירים בטוחים יותר.

* תמונות בגדלים של 19 עד 25 אינץ' חשוב לשים בעמידה בתוך ארגז – פנים לפנים, גב לגב, כאשר כל שתיים הזהות בגודלן עטופות בנייר נצמד כחול. בשכיבה הן חשופות יותר לפגיעות.

* דברים יקרי ערך הובילו בעצמכם - כך יהיו כולם רגועים. אם בכל זאת אתם מעוניינים שהמובילים יעשו את העבודה, הניחו את השעונים או התכשיטים בין הבגדים או כלי המיטה, שלא "יטיילו" בארגזים.

* הקפידו לרוקן את כל הארונות לפני ההובלה, את המגירות הדקו לרהיט בעזרת נייר נצמד.

בדרך כלל בוחרים מוביל תוך התייעצות עם קרובים שנעזרו בשירותיו. היום המגוון הוא רחב וניתן למצוא אותם בעיתונים, בדפי זהב וגם באינטרנט. כמה מהחברות הפועלות היום, גם מציעות שירותי אריזה, והעלות בהתאם. לצערכם, המובילים לא חברים באף ארגון ואינם נמצאים תחת כל פיקוח, על כן מדובר בשטח פרוץ להפקעת מחירים. בתשלום להובלה נלקחים בחשבון – גודל הרהיטים, מספר הקומות ומספר החפצים. יולי ואוגוסט הם חודשים לחוצים יותר ואז סביר להניח שההובלה תהיה יקרה יותר. בדרך כלל נהוג גם לתת טיפים- אבל זה, כבר תלוי בכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully