וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הורה לעובדי חברת החשמל להפחית העיצומים

11.4.2005 / 21:11

ביה"ד לעבודה דחה בקשת ההנהלה להוציא צווי מניעה, והורה לצדדים לנהל מו"מ. העובדים דורשים העלאת שכר רטרואקטיבית של 5%

בית הדין לעבודה דחה הערב את בקשת חברת החשמל, להוציא צווי מניעה שייאסרו על העובדים לנקוט בעיצומים. עם זאת, בית המשפט הורה לעובדים להפסיק את חלק מהעיצומים. בקול ישראל דווח, כי בית המשפט קבע שיוקמו מנגנונים שיבטיחו תיקון תקלות ביחידות הייצור. כמו כן, הורה בית המשפט לצדדים לפתוח במו"מ למשך שבוע, ולאחר מכן לדווח לבית המשפט על התקדמות הדיונים.

עובדי החברה נוקטים בעיצומים זה כמה שבועות. במסגרת העיצומים, הם לא מתקנים תקלות בשתי תחנות כוח של החברה, ואינם פורקים פחם. בחברת החשמל חוששים כי החברה לא תעמוד בביקושים לחשמל, עקב מזג האוויר השרבי, מה שיגרום להפסקות חשמל אזוריות. כמו כן חוששים ממחסום בפחם בעוד כחודשיים.

העובדים דורשים ששכרם יעלה בחמישה אחוזים באופן רטרואקטיבי. זאת, משום שלא נחתם עמם חוזה שכר בארבע השנים האחרונות. כמו כן תובעים העובדים לשתף אותם ברווחים מן המעבר לשימוש בגז טבעי.

אמש הופסק המו"מ בין העובדים, ההסתדרות, ההנהלה ומשרד האוצר. במשרד האוצר טוענים, כי הדרישות שהעלו העובדים היו מוגזמות, וכי העובדים העלו תנאי סף מוקדמים לפתיחת המו"מ.

מוועד העובדים נמסר בתגובה, כי "משרד האוצר פתח במסע הסתה נוסף נגד העובדים שהגיעו במטרה לנהל מו"מ הוגן ורציני מתוך כוונה להגיע להבנות. האוצר לא השכיל להפיק לקחים מכישלון ההתנהלות החד-צדדית בנמלים, ומעדיף לנהל מאבקים רוויים השמצות ושקרים". לטענת העובדים, מאבקם ימנע "את ייקור מחירי החשמל, העברת נכסי הציבור לאנשי עסקים פרטיים והחלטות שיביעו לקריסת משק החשמל, כפי שקרה במדינות אחרות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully