וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון ושרנסקי ברשימת 100 המשפיעים בעולם

רויטרס

11.4.2005 / 10:29

ברשימה שפרסם מגזין "טיים" ממוקם הנשיא בוש במקום הראשון. שרון במקום ה-18, קצת אחרי מנהיג אל-קאעדה בעיראק, אל-זרקאווי

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, ראש הממשלה, אריאל שרון, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, והשר לענייני ירושלים, נתן שרנסקי, נכנסו לרשימת "100 האנשים המשפיעים בעולם", שפירסם הבוקר המגזין האמריקאי "טיים". בוש מוקם במקום הראשון, בשל העובדה ש"הוא לא צפוי, בהיותו בכל מקום". "יכול להיות שבוש לא מקבל את כל מה שהוא רוצה, אבל הוא מקבל את הרוב", נימקו ב"טיים" את הבחירה הלא מפתיעה. מיד אחרי בוש, מוקמו מזכירת המדינה האמריקאית, קונדוליסה רייס והנשיא לשעבר, ביל קלינטון.

הרשימה, המתפרסמת מדי שנה בעיתון, מורכבת ממאה שמות המחולקים לחמש קטגוריות מרכזיות: "מנהיגים ומהפכנים", "בידור ואומנות", "בונים וענקים", "מדענים והוגי דעות" ו"גיבורים ומותגים".

שרון מוקם במקום ה-18 בקטגוריית מנהיגים ומהפכנים, הכוללת 22 שמות. העיתון נימק את הבחירה בכך, ש"אם ההתנתקות תוביל לנסיגה כללית משטחים פלסטינים, ייזכר שרון לצידו של שארל דה-גול שנבחר בשל הבטחתו להחזיק באלג'יריה, אך בהדרגה שיחרר את צרפת מעול הקולוניאליזם". יו"ר הרשות הפלסטינית הוצב שני מקומות לפני שרון. כמה מקומות לפניהם ממוקם מנהיג אל-קאעדה בעיראק, אבו מוסעאב אל-זרקאווי.

השר נתן שרנסקי זכה למקום ה-11 מתוך 16, ברשימת "מדענים והוגי דעות". הסיבה לבחירתו היתה הספר האחרון שפרסם, שהפך לספר המועדף על הנשיא האמריקני, שאמר לאחרונה לעיתונאים: "אם אתם רוצים להבין את דעתי על מדיניות חוץ, קראו את ספרו של שרנסקי, 'בזכות הדמוקרטיה'".

גייטס: המותג הראשון בעולם

אשת הלייף סטייל האמריקאית והאסירה לשעבר, מרתה סטיוארט, הוצבה במקום החמישי בקטגוריית "בונים וענקים". דונלד טראמפ, שכתב את נימוק הבחירה בסטיוארט אמר, כי "השפעתה על התרבות היא עדיין אדירה". באותה רשימה מוקם במקום ה-19 רומן אברמוביץ', איל הנפט והבעלים של קבוצת צ'לסי, הנחשב ליהודי השני בעושרו בעולם.

בראש רשימת "אמנים ובדרנים", ניצב קלינט איסטווד ובמקום השני מייקל מור, שביים את הסרט "פרנהייט 9/11" על מעללי הנשיא בוש במלחמה בטרור. במקום השלישי זכתה הילארי סוואנק, ששיחקה לאחרונה בסרט עטור האוסקרים שביים איסטווד, "מיליון דולר בייבי". בהמשך הרשימה נמצאים גם ג'וני דפ, השחקן זוכה האוסקר ג'יימי פוקס, ומגיש תכנית הלילה היומית, ג'ון סטיוארט.

את רשימת "גיבורים ומותגים", המונה 17 אנשי שם, פותח האיש העשיר בעולם, ביל גייטס. מיד אחריו נמצאת גיבורת הטלוויזיה האמריקאית, אופרה ווינפרי. שלושה מקומות אחריה ממוקם המנהיג הטיבטי הדלאי לאמה, ומיד אחריו המנהיג האפריקאי, נלסון מנדלה ונשיא אוקראינה, וויקטור יושצ'נקו. המקום האחד לפני אחרון מוקדש לנהג המרוצים הגרמני, מיכאל שומאכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully