וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה במרכז הליכוד: קצב יירש את שרון

11.4.2005 / 8:26

"מעריב": חברי מרכז המקורבים לנשיא, טוענים כי הוא לא דוחה על הסף את הרעיון להתמודד על ראשות הממשלה. מקורבים אחרים מכחישים

חברי מרכז ליכוד ופעילים המקורבים לנשיא משה קצב, מתכוונים להריץ אותו לראשות הממשלה, כיורשו של אריאל שרון. לדברי הפעילים, הנשיא לא דחה את דבריהם על הסף, כפי שנהג לעשות בעבר, ואמר כי "מוקדם לדבר על כך". מנגד אומרים מקורבי קצב, כי הנשיא שמע על הרעיון רק אתמול, לקראת הפרסום ב"מעריב", וכי אמר שאילו ידע שיש פעילים היוזמים את חזרתו לפוליטיקה, היה "מוריד אותם מהרעיון הזה מיד". קצב צפוי לסיים את כהונתו באוגוסט 2007.

אריה שאשא, חבר מרכז הליכוד המקורב לקצב מזה שנים רבות, העריך כי הסיכוי שקצב יחזור לפוליטיקה "עומד על חצי חצי, אבל עד לפני 3-4 חודשים זה היה ממש חלום בלבד, והוא לא הסכים לדון בעניין. היום המצב שונה". פעיל ליכוד נוסף המזוהה עם קצב, אהרן רפאלי, סיפר כי פעילים ניגשים כל הזמן לנשיא ואומרים לו שיריצו אותו לראשות הממשלה. רפאלי הדגיש, כי היוזמה היא של הפעילים וכי שום דבר לא יקרה עד שתתקרב כהונתו של קצב לסיומה.

גורמים בליכוד אישרו שנשיא החל לבחון, בינו לבין עצמו ובינו ובין חבריו, את אפשרות החזרה לזירה הפוליטית והתמודדות לראשות הממשלה אחרי ששרון יפרוש. בתגובה לדברים נמסר מבית הנשיא: "נשיא המדינה רואה את עצמו מחויב לממלכתיות ולכן מרחיק את עצמו בצורה נחרצת מכל פעילות פוליטית, ודוחה הצעות הנוגעות להווה או לעתיד, מפתות ככל שיהיו". דוברו של הנשיא, רון בן-ישי, הוסיף כי "נשיא המדינה סבור שבתוקף תפקידו הוא חייב להיות א-פוליטי, ולכן אינו שוקל היום לרוץ לראשות הממשלה או לכל תפקיד פוליטי אחר".

רק אחד מנשיאי המדינה שב לפעילות פוליטית אחרי סיום כהונתו. יצחק נבון, שכיהן כנשיא בין השנים 1978 ל-1983 חזר לפעילות במפלגת העבודה. נבון התכוון להתמודד על ראשות המפלגה לקראת הבחירות ב-1984, אך לבסוף כיהן כשר החינוך וסגן ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully