וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: לא נוותר על העשרת הגרעין

רויטרס

10.4.2005 / 13:15

דובר משרד החוץ האיראני בהתנסחות תקיפה דוחה דרישת האיחוד וארה"ב, שמאיימות לדרוש ממועצת הביטחון להטיל סנקציות על ארצו

איראן לא תנטוש את תוכניתה להעשרת אורניום, למרות המו"מ שהיא מנהלת בנושא עם האיחוד האירופי. כך אמר דובר משרד החוץ האיראני היום.

חמיד רזה אספי אמר, כי איראן לעולם לא תוותר על זכותה להמשיך בתהליך, אולם היא עדיין תולה תקוות בתוצאות מגעיה עם מדינות אירופה.

בריטניה, צרפת וגרמניה, המייצגות בנושא את האיחוד, מנסות לשכנע את טהרן לוותר על כל חלקי תוכנית הדלק הגרעיני שלה, ובמיוחד התוכנית להעשרת אורניום שבו ניתן להשתמש לייצור נשק, ולא רק דלק לתחנות כוח.

אספי אמר כי כי העשרת אורניום היא זכותה הלגיטימית של איראן – טענה שדוברים איראניים משמיעים בכל הזדמנות. "איראן לעולם לא תוותר על פעילויות העשרת האורניום שלה", אמר אספי במסיבת עיתונאים.

ארה"ב, החושדת כי איראן משתמשת בפרויקט כוח גריני אזרחי כמסווה לתוכנית לייצור נשק, תומכת בשיחות שמנהל האיחוד אולם עומדת על כך שאיראן תוותר על פעילויותיה הגרעיניות. האיחוד האירופי כבר הזהיר את איראן כי אם תשוב להעשיר אורניום, יתמוך ביוזמת ארה"ב להעביר את הטיפול בנושא למועצת הביטחון של האו"ם, שבסמכותה להחיל סנקציות כלכליות.

בנושא מקושר, הכחיש אספי את הפרסומים על כך שארצו רכשה 12 טילי שיוט מאוקראינה. הפרסום על העסקה, בעיתון הלונדוני "פייננשל טיימס", מסתמך על דבריו של התובע הכללי של אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully