וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלב: דברי דני יתום על החיילים הדתיים - הסתה

10.4.2005 / 0:02

דני יתום אמר שתיתכן הפיכה צבאית, לאור נאמנות החיילים חובשי הכיפות לרבנים. קרא להעמיד לדין את הרב שפירא שקרא לסרב פקודה

ח"כ זבולון אורלב (מפדל) הגיב אמש על דברי ח"כ דני יתום (העבודה), שאמר ביום שישי כי תיתכן הפיכה צבאית בישראל מצד הימין הדתי. אורלב ציין, כי מדובר בהסתה חמורה נגד הציבור הדתי לאומי, שלא צריך להתנצל על נאמנותו למדינה.

יו"ר צעירי הליכוד, יואל חסון, כינה את אמירותיו של יתום פופוליזם זול, ואמר כי זוהי הסתה חמורה נגד אלו שמתגייסים ומסכנים את חייהם. לדברי חסון, יש להגיש נגד יתום תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת.

יתום, אלוף במילואים ולשעבר ראש המוסד, הזהיר בדיון שהתקיים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, מפני אפשרות של הפיכה צבאית, אם תתרחב הסרבנות מימין "ויותר ויותר חובשי כיפות שנענים לרבנים יהיו במטכ"ל". הדיון עסק בספר "קוד כחול" של צבי עמית, המתאר סיטואציה, שבה הימין הקיצוני משתלט על צה"ל ומוביל הפיכה צבאית.

יתום נשאל, האם לדעתו תיתכן בישראל הפיכה צבאית, והשיב כי עד לפני שנה לא היה מעלה זאת בדעתו, אך ההתפתחויות בשנה האחרונה מביאות אותו לחשוב כי קיימת סכנה כזאת. בין התפתחויות אלו מנה יתום "רבנים שקוראים לסרבנות ומורים לחיילים שלא לחזור ליחידות, או קצינים במילואים שאומרים שיישמעו לרבנים. אנו עומדים בפני מציאות חדשה, ואם נישאר אדישים, יש סכנה כזאת".

לדברי יתום, הנתונים המראים כי בשביל מספר גדל והולך של חיילים צו הרבנים חזק יותר מפקודות הצבא צריכים להדאיג, שכן אם תתרחב התופעה, לא תהיה הפיכה צבאית בגדר סיטואציה בדיונית. יתום הוסיף, כי "החיילים הדתיים הם מהלוחמים הכי טובים שיש לנו, אך אם האידיאולוגיה המשיחיסטית תגבר בקרבם, אם באמת חיילים לא יחזרו ליחידותיהם אחרי הפסח, אז זו תהיה רק ההתחלה והשלב הבא יכול להיות הפיכה צבאית".

בקול ישראל דווח כי יתום הוסיף שדברי הרב אברהם שפירא, אשר קרא לחיילים דתיים לסרב לפקודה, יוצרים אנרכיה ולכן יש להעמיד את הרב שפירא לדין ואת כל מי שיתבטא כמוהו.

האלוף במילואים דני רוטשילד אמר, כי הפיכה צבאית בישראל היא אפשרות ריאלית, ודברי רבנים להפר פקודות הם בסיס לכך. לדבריו, חשוב לפתוח דיון בציבור ובצה"ל כדי למנוע אפשרות כזאת. רוטשילד ציין כי נעשו ניסיונות לשכנע רבנים לצאת נגד הקריאות לסרבנות, אולם רק קומץ נענה.

ח"כ יורי שטרן (האיחוד הלאומי) אמר בדיון כי לדעתו לא תיתכן הפיכה צבאית, מאחר שהדרג הצבאי לא מונה מטעמים אידיאולוגיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully