וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב המלצרים באסון ורסאי: דקות לפני הקריסה דיווחתי לבעלים שהריצפה רועדת

6.6.2001 / 7:29

עדות חדשה נחשפת היום: רב המלצרים פנה לאחד הבעלים, אבי עדי, והתריע בפניו כי יש לפנות את החוגגים מיד - הבעלים התעלם מדבריו; המשטרה החרימה מסמכים של מהנדס עיריית ירושלים


עדות חדשה בפרשת אסון ורסאי. רב המלצרים באולם ורסאי טוען כי זמן קצר לפני האסון דיווח לאחד מבעלי האולם, אבי עדי, שהריצפה רועדת ויש לפנות את החוגגים. סניגורם של בעלי האולם אישר אתמול כי המשטרה חקרה את אבי עדי בנושא.

לדברי עורך הדין, עדי לא ייחס לאזהרת רב המלצרים חשיבות מיוחדת מעבר לאפשרות שהרעידות נובעות מהמוסיקה הבוקעת מהרמקולים. "עובדה שהפונה לא עשה עם זה כלום ולא פנה לאף אחד", אמר. "לא יעלה על הדעת אומר עורך הדין, שאנשים שהשקיעו את כל הונם ומרצם בעסק שבו הועסקו ילדיהם ובני משפחתם יתעלמו מסימפטומים המעידים על סכנה קרבה", הוסיף.

בימים האחרונים החרימה המשטרה מסמכים ממשרדי מהנדס עיריית ירושלים, אורי שטרית, וגבתה ממנו עדות. מדובר בעדות טכנית שהיא חלק ממסכת עדויות שנגבו בימים האחרונים מבכירי העיריה על נהלי העבודה בעת שמהמקום הוחרמו מסמכים שונים. כמו כן משלימים בימים אלה החוקרים של היחידה הארצית לחקירות הונאה, את איסוף המסמכים, הנהלים והמידע ההנדסי בכל הנוגע לאסון. בימים הקרובים יחלו החוקרים להכין את התשתית לבחינת תפקודה של העיריה בכל הקשור לטיפול באולם.

בימים האחרונים פרצה מחלוקת סביב נסיבות חילוץ הפצועים מהריסות אולמי ורסאי לפני שבועיים. בתחקיר שביצעה נציבות הכבאות וההצלה נטען כי מכבי האש, ולא אנשי יחידת החילוץ של פיקוד העורף, היו אלו שחילצו את הפצועים החיים מהריסות האולם.

"עד הגעת אנשי פיקוד העורף חילצנו את כל הלכודים החיים, אבל בפיקוד העורף מנסים לטעון שהם אלו שערכו את החילוץ. העובדות מוכיחות אחרת, וגם לנו מגיעה הערכה", אמרו במכבי האש. מתחקיר שערכו הכבאים עולה כי ההודעה על דבר האסון התקבלה במוקד כיבוי האש בשעה 22:40 וכי מיד עם קבלת ההודעה יצאו הצוותים לשטח. בתחקיר נטען כי יחידת החילוץ של פיקוד העורף הגיעה לשטח רק בשעה 02:00 לפנות בוקר. הכבאים טוענים כי הניצולה האחרונה שחולצה מן ההריסות היא דקלה נחמיאס שהוצאה בשעה 02:00 מההריסות.

בדו"ח נכתב כי הכבאים חילצו מאות פצועים לכודים. בפעולות ההצלה עבדו 136 כבאים ו-36 מתנדבים שסייעו להם. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי כוחות החילוץ הגיעו לאתר בשעה 24:20. "לפיקוד העורף יש יכולת ואמצעי חילוץ על מנת לתת את המענה הטוב ביותר", הדגיש הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully