וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: BOS יורדת לאחר זינוק של 20% אמש

עומרי כהן

8.4.2005 / 23:11

טבע עולה ב-0.3% לאחר עלייה של 6.1% בארבעה ימים. אודימו עולה ב-3.7% - CIBC העניק למניה המלצת "תשואת יתר"


בוול סטריט נפתח יום המסחר במגמה מעורבת, כשברקע ירידה נוספת במחירי הנפט ודיווחים על הסכם בין שתי ענקיות הכבלים האמריקאיות לרכישת אדלפיה ב-18 מיליארד דולר.

מדד נאסד"ק ומדד דאו ג'ונס נסחרים בדומה לרמתם מאמש. אתמול הסתיים המסחר בעליות שערים ושניים מבין שלושת המדדים הבכירים, דאו ג'ונס ו-S&P 500, השלימו יום חיובי רביעי ברציפות. מדד נאסד"ק עלה השבוע בשלושה מתוך ארבעת ימי המסחר.

בכירת המניות הישראליות, טבע, צבעה גם היא את המסכים בירוק בארבעת ימי המסחר האחרונים, והוסיפה מסוף השבוע האחרון כ-6.1% לערכה. בחברת המחקר סטנדרד אנד פור'ס העלו אתמול את המלצתם לטבע, מ"החזק" ל"קנייה", על רקע הורדתה מהמדפים של תרופת הטיסאברי - מתחרתה הגדולה של הקופקסון של טבע בשוק הטרשת הנפוצה. מחיר היעד למניה הועלה מ-32 ל-38 דולר. בתגובה, עולה היום טבע ב-0.3% נוספים ל-32.7 דולר - שיא של תשעה חודשים. במחירה הנוכחי רחוקה טבע 4.2% בלבד משיא כל הזמנים - 34.06 דולר.

מניית חברת אודימו, שבשליטת בני שטיינמץ, הונפקה באמצע פברואר במחיר של 9 דולרים, אולם הידרדרה בתוך כחודש וחצי ב-32% לשפל של כל הזמנים - 6.1 דולרים. בששת ימי המסחר האחרונים תיקנה המניה בעלייה של 10%, והיום היא מוסיפה עוד 3.7% ל-7 דולרים, על רקע המלצה אוהדת מ-CIBC - בית ההשקעות שהוביל את ההנפקה. ב-CIBC העניקו היום לאודימו המלצה של "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 10 דולרים.

קליקסופטוור העלתה אמש את תחזיות הכנסותיה ל-2005, מ-27.3 מיליון דולר ל-29.6 מיליון דולר, ומנייתה הגיבה בעלייה של 5.3%. עם זאת, היום מאבדת המניה 3% ל-2.3 דולרים.

מנגד, ירדה אמש מגל מערכות ביטחון ב-3.6%, לאחר שדיווחה על ירידה צפויה בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2005, בהשוואה לרבעון שקדם לו. במגל ציינו את העיכוב בהסכם עם משרד הביטחון בנוגע לפרויקט, וכן עיכובים נוספים בהזמנות שהיו צפויות להתקבל בינואר ופברואר, כסיבות לירידה הצפויה בהכנסות. היום מאבדת מגל עוד 2.7% ל-10.7 דולרים.

בי.או.אס מתממשת בירידה של 6.1% ל-2.6 דולרים, לאחר שזינקה אמש ב-19.7%, על רקע חוזים בהיקף של 2 מיליון דולר, בהם זכתה החברה הבת (64%) אודם.

חדשות חיוביות לשוקי המניות מספק היום שוק הנפט העולמי. מחירה של חבית נפט גולמי יורד כעת ב-42 סנט ל-53.69 דולר, ומקטין את החששות מפני אינפלציה ופגיעה ברווחיותן של חברות התעשייה.

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו היום כי שתי חברות הכבלים הגדולות במדינה, טיים וורנר וקומקאסט, מוכנות לשלם 18 מיליארד דולר בעסקת מזומן ומניות, תמורת נכסיה של המתחרה פושטת הרגל אדלפיה. בעקבות ההצעה, עשויה חברת הכבלים כייבלויז'ן להגדיל את הצעתה לאדלפיה, לאחר שהציעה לאחרונה כ-16.5 מיליארד דולר תמורתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully