וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגיעה בדליקה ביערות הכרמל

9.4.2005 / 0:01

עם זאת הדליקה נמשכת. כ-2,000 דונמים נשרפו. הערכה: השריפה פרצה בשל הצתה. סטודנטים ותושבים בכרמל פונו עקב השריפה

צוותי כיבוי מתוגברים ממשיכים במאמציהם לכבות את השריפה ביערות הכרמל. השריפה פרצה ליד בית אורן, בין עוספיה לאוניברסיטת חיפה. כעת מדווחים כוחות הכיבוי על רגיעה מוחלטת בשריפה, אולם עדיין לא מצהירים כי היא תחת שליטה.

בקול ישראל דווח, כי האש התקרבה למעונות אוניברסיטת חיפה, ובשל כך פונו הסטודנטים מהמקום. גם תושבים משכונת דניה שבחיפה פונו מבתיהם. מומחי דליקות מעריכים, כי הדליקה פרצה כתוצאה מהצתה. מוקדם יותר העריכו בקרן הקיימת לישראל, כי הדליקה פרצה בשל רשלנות מטיילים. שריפה נוספת פרצה אתמול בערב בוואדי סמוך לשכונת רמת אשכול.

המשטרה סגרה לתנועה את צומת המוביל ואת הכבישים מאליקים לדלית אל-כרמל ומנשר לאוניברסיטת חיפה. תושבי שכונת דניה, התבקשו ע"י המשטרה להצטייד בציוד בסיסי, למקרה שיהיה צורך לפנותם במהלך הלילה. בחדשות ערוץ 10 דווח, כי רשויות הכיבוי פועלות במתכונת חירום ופלוגה של חיילים מפיקוד העורף נמצאת במקום. בקול ישראל דווח, כי כוחות הכיבוי באזור חיפה עוזבים את המקום, ויחדשו את הפעילות עם אור ראשון.

בשירותי הכיבוי סיפרו, כי כמה עובדי רשות הטבע והגנים סירבו להתפנות מהחי-בר בכרמל, עד שהעבירו את החיות לכלובים באזור מוגן יותר. לאחר שעשו זאת, התפנו כל העובדים מאזור הסכנה.

בקול ישראל דווח, כי על פי הערכת הכבאים נשרפו עד כה בכרמל כ-2,000 דונמים. מפקד שירותי הכבאות בחיפה, טפסר-בכיר משה ריבק, אמר לגלי צה"ל, כי הליך כיבוי לשונות וגיצי השריפה, יארך מספר ימים.

250 דונם של מטעים נשרפו בקיבוץ יחיעם

אתמול אחר הצהריים השתלטו הכבאים על שתי שריפות שפרצו בגליל המערבי. בשתי השריפות נשרפו 250 דונמים של מטעי בננות בקיבוץ יחיעם ו-50 דונם יער נטוע בהר גמל, שמדרום לכרמיאל. באזור פעלו 11 צוותי כיבוי, כוחות משטרה, וצוותים של הקרן הקיימת לישראל. בשריפות לא נפגע איש ולא היתה סכנה לבתים באזור.

שריפה פרצה גם ליד היישוב עין זיתים הסמוך לצפת, והגיעה למחסן של צה"ל בו ישנם נגמ"שים. כוחות הכיבוי הצליחו לכבות כיסוי של נגמ"ש שעלה באש. בהמשך השתלטו הכבאים, בסיוע חיילים, על השריפה כולה. מאוחר יותר פרצה שריפה גם בחנות בגדים במדרחוב בצפת, ונגרם נזק לרכוש.

שריפה נוספת פרצה בבית דירות בקצרין, דיירי הבית פונו ולא היו נפגעים. שריפה פרצה הבוקר גם בבית קירור בחצור. כבאים מנעו את התפשטותה לאזור שבו אוחסנו חומרים מסוכנים.

שריפות פרצו גם באזור התעשייה חצב שליד קיבוץ נחשונים, שליד פתח תקווה וליד הכפר ערה שליד חדרה. מכבי האש באזור תל אביב גייסו כבאים כדי שיסייעו בכיבוי השריפות בצפון הארץ. אתמול בבוקר, השתלטו צוותי הכיבוי בתל אביב שריפה גדולה שפרצה במוסך בשדרות בן צבי ביפו.

השרב צפוי היה להישבר אמש וייתכן טפטוף או גשם מקומי קל. היום מזג האוויר יהיה מעונן חלקית ותחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ועלייה בלחות, בבוקר ייתכן טפטוף או גשם קל בצפון הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully