וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון איסלאמי לא מוכר קיבל אחריות לפיגוע בקהיר

רויטרס

8.4.2005 / 18:10

"גדודי הגאווה" הודיעו כי מחבל מתאבד ביצע הפיגוע, במחאה על המשטר הרודני של מובארק. בפיגוע נהרגו תיירת צרפתיה ותייר אמריקאי

תיירת צרפתיה ותייר אמריקאי נהרגו בפיגוע שאירע ביום חמישי בערב בסמטה ליד השוק חאן אל-חלילי, בעיר העתיקה של קהיר. בפיצוץ נפצעו 16 בני אדם נוספים ונהרג אדם נוסף, ככל הנראה המחבל המתאבד.

ארגון איסלאמי לא מוכר, "גדודי הגאווה", קיבל אחריות לפיגוע. בהודעה שפירסם הארגון באתר אינטרנט, נאמר כי הוא ביקש למחות על המשטר הרודני של הנשיא, חוסני מובארק, ועל מדיניות ארה"ב באזור.

שוק חאן אל-חלילי, ליד מסגד אל-אזהר, הוא אחד השווקים המתויירים ביותר בעיר. הפיצוץ התרחש ברחוב אל-מוסקי, רחוב צר ובו חנויות רבות המשמשות בעיקר תיירים.

הפיגוע הקשה האחרון בקהיר ב-1997

מצרים היוותה לאורך השנים מוקד לפעילותם של פעילי טרור מוסלמים קיצונים, אך כוחות הביטחון המצרים הצליחו לדחוק אותם אל מחוץ למדינה בסוף שנות ה-90. ב-1997 בוצע הפיגוע הקשה האחרון בקהיר - בספטמבר ירו פעילי טרור לעבר אוטובוס תיירים שחנה ליד המוזיאון המצרי בלב קהיר. בפיגוע נהרגו 10 איש, רובם תיירים גרמנים. חודש מאוחר יותר הרגו טרוריסטים 58 תיירים ו-4 מצרים בתקיפה על מקדש פרעוני בלוקסור, שבדרום מצרים.

מאז סוף שנות ה-90 הצליחו השלטונות המצרים למצוא את דרך הפעולה מול גורמים איסלאמים קיצונים. מדי כמה חודשים מדווחים השלטונות על מעצרם של כמה עשרות פעילים איסלאמים בחלקים שונים במדינה. רשמית, אסורה במצרים פעילותה של תנועת "האחים המוסלמים", שנתנה השראה לארגונים איסלאמיים שונים. בפועל, יש לגורמים המוסלמים גם ייצוג בפרלמנט, באמצעות צירים עצמאים.

בחודש אוקטובר נהרגו בפיגועים בסיני 43 איש, מהם 12 ישראלים, כאשר שלוש מכוניות ממולכדות התפוצצו באתרי נופש בסיני. הפיגוע הקשה ביותר היה סמוך לגבול, כאשר אגף שלם של מלון "הילטון טאבה" התמוטט על יושביו. בישראל מעריכים כי את הפיגוע ביצעו גורמים הקשורים לג'יהאד העולמי, בעוד במצרים טוענים כי בפיגוע קשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני. המטה ללוחמה בטרור ומשרד החוץ ממליצים לאזרחים ישראלים שלא לבקר במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully