וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קץ התאצ'ריזם

5.6.2001 / 21:34

בריטניה מסרבת להשתחרר מתסביך שנות השמונים: ראש הממשלה מציע לבוחרים לסיים סופית את עידן "אשת הברזל"; מזהיר: אם השמרנים ינצחו - תאצ'ר תמשוך בחוטים; הטיימס מביע תמיכה בבלייר

מערכת הבחירות בבריטניה מתחממת: יומיים לפני יום הבוחר הבריטי יצא היום ראש הממשלה, טוני בלייר, במתקפה חסרת תקדים נגד "אשת הברזל", מרגרט תאצ'ר, שהתייצבה בחזית המערכה של מפלגת האופוזיציה השמרנית. בלייר קרא לאזרחים הבריטיים לסגור את הפרק של "אשת הברזל" בתולדות המדינה.

ראש הממשלה המכהן, הנהנה מיתרון שנע בין 12 אחוזים ל-23 אחוזים בסקרים, האיץ בבוחרים "לנצל את ההזדמנות להמשיך הלאה מהתאצ'ריזם ולפתוח דרך חדשה לארצנו". בלייר הזהיר כי אם תנצח המפלגה השמרנית בראשות יו"ר האופוזיציה, וויליאם הייג, תאצ'ר תשוב להיות דמות דומיננטית ברחוב הדאונינג 10. לדבריו, במקרה כזה, בריטניה "תתעורר ב-8 ביוני עם מר הייג כראש ממשלה, ועם גברת תאצ'ר שמושכת בחוטים".

תאצ'ר, בת 76, נשבעה אמונים למפלגה השמרנית "עד יום מותה", כהגדרתה. "אשת הברזל", כיהנה כראש הממשלה בשנים 79' ועד 90' והפכה למייצגת המובהקת של שנות השמונים בבריטניה, התגייסה במלוא הכוח לקמפיין השמרני ותקפה את בלייר אישית בהזדמנויות שונות. למתקפה הנוכחית של בלייר, קדמה התבטאות של תאצ'ר, לפיה בדמו של ראש הממשלה הנוכחי "זורם דם סוציאליסטי".

בתוך כך זכה היום ראש הממשלה הבריטי להפתעה נעימה. העיתון הוותיק בעולם - "טיימס" - הביע תמיכה במפלגת השלטון. זו הפעם הראשונה בה תומך העיתון, המזוהה בדרך כלל עם הימין השמרני, במפלגת הלייבור. העיתון נימק את תמיכתו בבלייר בכך שהוא הצליח לממש את הישגי המדיניות של שנות כהונתה של תאצ'ר: "רוב פירות שנות השמונים נראו בטוחים בידיו של מר בלייר". הייג, מצדו, לא מיהר להתרגש: "בבחירות מחליטים הבוחרים - לא מאמרי מערכת בעיתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully