וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בדימונה נגד הצגה על הומואים

7.4.2005 / 12:05

רבנים ואישי ציבור בעיר קוראים לביטול העלאת הצגת תיאטרון הבימה, "הנאהבים והנעימים", בתיאטרון העירוני. "הבימה": התערבות פסולה

רבנים ואישי ציבור בדימונה קוראים שלא להעלות בתיאטרון העירוני את הצגת תיאטרון "הבימה", "הנאהבים והנעימים". ההצגה, שאמורה לעלות ביום שלישי הבא בעיר, מגוללת את סיפור האהבה בין שני תלמידי הישיבה, זיסל ועזריאל, אשר אינם יכולים לממש את אהבתם האסורה.

"זו לא הצגה חינוכית", התלונן הרב האשכנזי של העיר, יצחק אלפינט. "בעירייה יכלו להביא הצגות אחרות לא פחות טובות וחינוכיות של הבימה, ולא ברור לי למה הם בחרו דווקא בהצגה בעייתית כזו, שמגזר שלם לא יצפה בה. דעתי לא נוחה מעצם העלתה, אבל אין בדעתי לכפות את ביטולה", הדגיש.

הרב אלפינט אמר למקומון "זמן הנגב", כי בעקבות שיחות עם בכירי העירייה, סוכם כי מעתה ואילך יהיה בוועדה לבחירת הצגות בעיריה נציג דתי שיוכל להביע דעתו.

דובר תיאטרון הבימה, קובי כהן, מסר בתגובה ל"מעריב", כי כל ניסיון לעצור, למנוע או להתערב באומנות בדרכים כאלה - פסול. "חופש היצירה זה אחד העקרונות המרכזיים בחברה דמוקרטית ובוודאי בחברה מערבית, הוסיף.

דובר עיריית דימונה, אבי בן זקרי, אמר ל"מעריב", כי "בעיר ישנו מרקם יחסים עדין בין דתיים לחילוניים. הובהר לרבנים כי המחזה אינו על דוד ויהונתן. הם השיבו שבכל מקרה המחזה אינו לרוחם, אבל אנחנו לא מתכוונים להוריד את ההצגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully