וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגשויות בין כוחות הממשלה לאופוזיציה בטוגו

6.4.2005 / 19:57

האופוזיציה טוענת כי בכוונת הממשלה לזייף הבחירות לנשיאות, שיתקיימו בעוד כשבועיים. הממשלה: אלה תירוצים להפסד הצפוי

תומכיו של מועמד האופוזיציה בבחירות הקרובות לנשיאות טוגו שבמערב אפריקה, עמנואל אקיטאני-בוב, התנגשו היום עם כוחות הביטחון ופעילים פרו-ממשלתיים ברחובות הבירה, לומה. הם מאשימים את הרשויות בניסיון לזייף את תוצאות הבחירות, ודורשים לדחות את מועדן שנקבע ל-24 באפריל.

ב"קול אמריקה" דווח, שפעילי האופוזיציה דורשים לדחות את הבחירות ל-10 ביולי. לטענתם, ועדת הבחירות של טוגו מפרה את התחייבותה כלפי הקהילה הבינלאומית, להבטיח בחירות הוגנות. המפגינים מוחים על שינוי ברשימות הבוחרים, המונע מפעילי אופוזיציה רבים להצביע בבחירות. אחד המפגינים אמר, כי תמו ימי זיופי הבחירות הפוסט-קולוניאליים. הרשויות, הוא אמר, טוענות כי הן משפרות את רשימות המצביעים אך למעשה עושות את ההיפך.

אנשי ביטחון התייצבו בכוחות גדולים מול המפגינים וחסמו את נתיב צעדת האופוזיציה. דובר מטעם ממשלת טוגו מסר, כי המשטרה השתמשה בגז מדמיע לפיזור המון המפגינים, לאחר שאלה התקיפו צעדת תמיכה בממשלה, שנערכה במקביל. לא התקבלו דיווחים על נפגעים באירועים, והשקט חזר לרחובות הבירה אחר הצהריים.

מועמד האופוזיציה לנשיאות, עמנואל אקיטאני-בוב, אמר כי מפלגת השלטון בטוגו מרמה את הציבור בניסיונות אחרונים להיאחז בשלטון. הוא הוסיף, כי האופוזיציה חזקה באזורים היותר מאוכלסים של המדינה. אם ייערכו בחירות הוגנות, אמר אקיטאני-בוב, תובס מפלגת השלטון ברוב גדול.

שר התקשורת של טוגו הכחיש את האשמות האופוזיציה, וטען כי מנהיגי האופוזיציה ממציאים תירוצים להפסדם הצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully