וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כניסת מוסלמים להר הבית תוגבל היום

8.4.2005 / 0:08

הכניסה תותר לגברים בני 40 ומעלה בעלי תעודות זהות כחולות, ולנשים ללא הגבלה. זאת, בעקבות מידע מודיעיני על הפרות סדר מתוכננות

המשטרה תגביל היום את כניסת המתפללים המוסלמים לתפילת יום השישי בהר הבית. בגלי צה"ל דווח, כי הכניסה תותר לגברים בני 40 ומעלה, בעלי תעודות זהות כחולות, וכן לנשים ללא הגבלת גיל.

בידי המשטרה מידע מודיעיני, על אפשרות שגורמים מוסלמיים קיצוניים ינסו להפר את הסדר במקום. ביום ראשון ייסגר הר הבית למבקרים יהודים, בשל החשש מהתלהטות יצרים על ההר בעקבות תוכניתם של פעילי הימין הקיצוני, חברי תנועת "רבבה", לקיים במקום עצרת המונים.

השב"כ העלה באחרונה את רמת ההתרעה בדבר אפשרות שפעילי ימין קיצוני ינסו לבצע פיגוע במסגדים שעל הר הבית. בעקבות הצטברות מידע מודיעיני חדש, הוחלט על תגבור האבטחה המשטרתית סביב ההר. המידע נוגע לכוונות של אנשי הימין לפגוע במסגדים, במטרה לשבש את יישום תוכנית ההתנתקות. ערוץ 1 דיווח, כי הערכת השב"כ הועברה לדרג המדיני ולבכירים במערכת הביטחון.

בשב"כ חוששים שדי יהיה בניסיון פיגוע כדי להצית תבערה, בשל הרגישות הגבוהה להר בעולם המוסלמי. שאלת הפגיעה במסגדים נדונה בהרחבה בחוגי הימין הקיצוני כבר שנים רבות ונעשו גם מספר ניסיונות בכיוון זה. החמור שביניהם סוכל באפריל 1984 עם מעצרם של אנשי ארגון הטרור היהודי, שתיכננו לפוצץ את המסגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully