וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושצ'נקו ביקש תמיכה כספית מהקונגרס האמריקאי

6.4.2005 / 14:58

נשיא אוקראינה, שהביא את בשורת הדמוקרטיה לארצו, קיבל בארה"ב את פרס האומץ ע"ש קנדי. ביקש שיופעל לחץ לצירוף ארצו לנאט"ו

הנשיא האוקראיני, ויקטור יושצ'נקו, שנתפס בעולם כהוכחה חיה לשאיפת המדינה לשינוי דמוקרטי, פנה לחברי הקונגרס האמריקאי בבקשה לסייע לאוקראינה לצעוד בנתיב אותה החלה. יושצ'נקו ביקש מהקונגרס, בתום ביקור של שלושה ימים בארה"ב, תמיכה כספית כמו גם הפעלת לחץ על הממשל לצירוף אוקראינה לברית נאט"ו.

בסוכנות איי.פי דווח, שהנשיא ג'ורג' בוש מצביע תכופות על יושצ'נקו כדוגמה לכוחם של ערכים דמוקרטיים. לאחרונה הוא כינה את נשיא אוקראינה "השראה לכל מי שאוהב חירות". לאוקראינים-אמריקאים, הוא סימן לתקווה. או כפי שכינתה זאת אישה משיקגו, העוכדה שאנשי רפובליקה סובייטית לשעבר יכולה להתנתק מרוסיה ולשים קץ לשחיטות השיטתית במולדתם היא "התגשמות חלומות". חברים בקונגרס ציינו, כי הם רואים בעלייתו לשילטון הוכחה לכך שהדמוקרטיה ממשיכה להתפשט בעולם.

במהלך ביקורו בארצות הברית קיבל יושצ'נקו את פרס האומץ על שם ג'ון פ. קנדי, המוענק לאנשי ציבור שקיבלו החלטות אמיצות ומצפוניות ללא חרטה והשלכות. אחיו של הנשיא קנדי, הסנטור אדוארד קנדי, שהגיש את הפרס, אמר "בנקודה קריטית זו של ההיסטוריה, הוא נקט בעמדה חזקה ואמיצה עבור מה שראה כנכון. הוא סיכן את חייו, במאבק על הדמוקרטיה באוקראינה", בשבוע שעבר אמר יושצ'נקו כי חוקרים קרובים למצוא את האחראים על ניסיון ההתנקשות בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully