וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפמיניסטיות בשבדיה הקימו מפלגה

רויטרס

4.4.2005 / 15:41

מצב הנשים בשבדיה נמנה על הטובים בעולם, אבל למחוקקת הוותיקה גודרון שיימן לא די בכך. פרשנים: היא תגזול קולות מהשמאל

פמיניסטיות שבדיות, המאשימות כי אומתן הצפונית אינה עומדת בתדמית השוויונית שלה, השיקו היום מפלגה חדשה בשם "היוזמה הפמיניסטית". מייסדות המפלגה הודיעו, כי יחליטו בספטמבר אם להתמודד בבחירות לפרלמנט שיתקיימו ב-2006. לדברי פרשנים, מהלך שכזה עלול לגזול קולות מן המפלגה הסוציאל דמוקרטית השלטת ומבעלות בריתה, מפלגת הירוקים ומפלגת השמאל.

"אני אישית מאמינה שהמפלגה תתמודד", אמרה גודרון שיימן, אחת הפוליטיקאיות המוכרות ביותר בשבדיה ולשעבר מנהיגת מפלגת השמאל. "אני חושבת שנזכה לתמיכה רבה, ואם כך יקרה כמובן שנתמודד בבחירות".

היוזמה הפמיניסטית מתכוונת להדגיש במצעה תחומים כמו אי-שוויון בשכר ואלימות נגד נשים. שיימן האשימה כי שבדיה היא חברה "הרואה בנשים שוות פחות מגברים".

סקר ממשלתי שנערך אשתקד הראה, כי נשים מרוויחות רק 90% משכרם של גברים העושים עבודה זהה, וכי השתתפות הנשים בכוח העבודה, נרחבת ככל שתהיה, גובה מחיר – 64% מן העובדים הנמצאים בחופשת מחלה ארוכת טווח הן נשים.

ראש הממשלה, גוראן פרסון, שמפלגתו החזיקה בשלטון בשישה מתוך שבעת העשורים האחרונים, הזהיר בסוף השבוע כי מפלגת נשים עלולה לפצל את קולות גוש השמאל. הפרשנים מסכימים עמו.

"הן ייקחו קולות בעיקר מהירוקים והשמאל, אבל גם מהסוציאל-דמוקרטים", אמר טומי מולר, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת שטוקהולם.

הסוציאל-דמוקרטים ובעלי בריתם מפגרים כבר עכשיו בסקרים, אחרי קואליציה של ארבע מפלגות מרכז-ימין. הסקרים מצביעים כי מפלגת נשים תזכה בתמיכה של יותר מ-20% מהקולות.

לדברי שיימן, הפוליטיקה הפמיניסטית חוצה גבולות פוליטיים. "נשים סובלות מאפליה בבית, במקום העבודה, בכל מקום. זהו הצעד הראשון. הצעד השני מגיע בספטמבר, אז נחליט אם להתמודד. הצעד השלישי הוא הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully