וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקמה יחידה לפינוי קברים מגוש קטיף

4.4.2005 / 11:45

מעריב: יחידת מילואים חדשה של משרד הביטחון הוקמה למשימה, המוגדרת כ"רגישה מאוד". אנשי היחידה הונחו לשמור את קיומה בסוד

יחידת מילואים חדשה הוקמה בשבוע שעבר בחשאי על ידי משרד הביטחון. היחידה אמורה לפנות את בית העלמין בגוש קטיף, במסגרת תוכנית ההתנתקות.

ב"מעריב" דווח, כי היחידה צפויה להתחיל בפעילותה בעוד מספר שבועות, לאחר יום העצמאות. היא תהיה כפופה ליחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון, ותורכב מאנשי מילואים המשובצים במשרד הביטחון ולא בצה"ל. על פי הדיווח, אנשי היחידה הונחו לשמור בסוד את דבר קיומה ואת הפרטים הנוגעים למשימתה.

ביום רביעי שעבר כונסו בבסיס הקריה בתל-אביב כ-90 חיילי מילואים של משרד הביטחון. על צווי הקריאה שלהם נכתב, כי הם מזומנים ל"יום עיון - הקמת יחידה". בהרצאות שערכו 8 שעות הוסבר לאנשי המילואים שהם שותפים להקמת יחידה חדשה, שתפנה את בית העלמין בגוש קטיף.

"אמרו לנו שמדובר בסך הכל בהעברתם של 44 קברים, ושאחרי המשימה הזו ככל הנראה לא יצטרכו אותנו יותר בעבודות מהסוג הזה, ויעבירו אותנו למשימות שמירה שונות", סיפר אחד מהמוזמנים לפגישה.

"משפחות שכולות וכלי התקשורת לא יורשו להכנס"

במהלך היום האזינו המילואימניקים להרצאות, שעסקו בדרכי הגיוס בהתראה קצרה, אופי הפעילות, וסיטואציות לא נעימות שעלולות להיווצר במקרה של מפגש עם משפחות שכולות.

"באחת ההרצאות הסבירה לנו צפרא דוויק, עובדת סוציאלית שעומדת בראש יחידה במשרד הביטחון, איך להתמודד עם התקפות צפויות של משפחות שכולות", סיפר אחד הנוכחים. "האחראי שם הפסיק אותה באמצע הדברים, ואמר לה שההתייחסות של המשפחות השכולות בכלל לא תהיה רלבנטית לעניין שלנו. הוא הסביר שבפינוי של בית העלמין בגוש קטיף אנחנו נעבוד בשקט, בלי משפחות שכולות ובלי כלי תקשורת, שגם הם לא יורשו להיות שם".

לקראת סיום היום נערכה לחיילים היכרות עם מי שהוגדרו "מנהלי אזורים", והם שובצו לצוותים. לאנשי היחידה הובהר, כי הם יגויסו בצווי 8, ויצטרכו להגיע לנקודת הריכוז בבאר-שבע בתוך מספר שעות מרגע קבלת הקריאה. כמו כן, יגויסו למענם כלי רכב אזרחיים, שישמשו לצורכי הובלה וללוגיסטיקה. המוקד העורפי של היחידה ימוקם באזור בית העלמין בקריית-שאול. "אמרו לנו שיש 13 מכולות מלאות בציוד וגנרטורים שממתינים לפעולה, והם יובאו לשם בשעת קריאה".

על פי הדיווח, לא כל אנשי המילואים חשו בנוח עם המשימה. "בשלב מסוים מישהו מהחבר'ה שאל בצחוק, אם יזמינו אותנו לאימונים בסימולטור. אחד המפקדים ענה שמי שרוצה להתאמן, יכול לעשות את זה במעדר בחוץ. אמרו לנו שזאת תהיה עבודה שחורה ועבודה פיזית קשה".

בעוד מספר שבועות אמורים אנשי היחידה להיפגש לצורך תחילת הפעילות. כמה מהנוכחים שהביעו אי-נוחות מהמשימה, נענו כי יימצא פתרון למי שיבקש לא ליטול בה חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully