וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי אולם ורסאי: "אין לנו רגשי אשמה"

5.6.2001 / 10:39

בראיון למעריב אומרים הבעלים: "אנחנו מתנצלים, אבל אנחנו לא נושאים באחריות"; מאשימים את הקבלן, העיריה והמהנדס; מחר תתקיים חתונתם של שניים מהניצולים, שבני משפחותיהם נהרגו

בראיון ראשון מאז האסון באולם החתונות שבבעלותו, מתנצל בעל אולמי ורסאי – אך מסרב לקחת אחריות. בראיון, המתפרסם ב"מעריב", אומר אורי נסים, בעל האולם: "בגלל שהאנשים נפלו באולם שלנו אני מתנצל. אבל אני חייב להדגיש שאני מתנצל בלי לשאת באחריות". נסים הוסיף כי "אנחנו משתתפים בצער המשפחות ומתאבלים על ההרוגים, אבל אנחנו באמת לא אשמים. איך הרקדנים הגרועים אומרים – זה לא התקרה אשמה, זו הרצפה".

נסים ושותפו, אפרים אדיב, מפנים את ההאשמות לעירית ירושלים, מהנדס הבנין והקבלן. "הרצפה התמוטטה בגלל שהמהנדס השתמש בשיטת הפל-קל, אף על פי שהיא לא בטיחותית", אומר אדיב. הם מאשימים גם את בעלי אולם "אצולת ירושלים", הנמצא מתחתם, שערך שיפוצים שונים, ואת הקבלן ש"מרח" אותם. "היום כל המדינה מתגלחת על הזקן של ורסאי", הם אומרים.

השניים מוסיפים כי ילדיהם עבדו באולם כמלצרים, "אם היה לנו שמץ של מחשבה שיש באולם שלנו איזה שהוא סיכון, היינו מביאים לשם את המשפחה שלנו? לכן הייתי רוצה להגיד לחתן ולכלה שהאסון שלהם היה יכול לקרות בכל מקום. ממש כואב לנו עליהם, ואנחנו מאחלים להם רפואה". הראיון המלא עם בעלי האולם יתפרסם ביום שישי במוסף סוף שבוע של מעריב.

בית משפט השלום בירושלים שיחרר אתמול למעצר בית את המהנדסים דן שפר ושמעון קאופמן, מתכנני המבנה של אולמי ורסאי. בית המשפט דרש מהם להפקיד דמי ערבות בסך של 50,000 שקל כל אחד. כמו כן שיחרר בית המשפט למעצר בית בערבות של 25,000 שקל את הקבלן יהודה אדיב שבנה את הבניין, ואת ממציא שיטת הפל-קל, אלי רון.

"אבא רצה שאתחתן - ואני מקיימת את בקשתו"

מחר יתחתנו ניר אלגנוב וטלי שריקי, מניצולי אסון ורסאי. אביה וסבה של טלי נהרגו בהתמוטטות, אמה נפצעה קשה והיא עצמה נפצעה באורח בינוני. בן זוגה אמר כי "חתונות לא מבטלים", אך עם זאת החתונה המפוארת שתוכננה תתקיים במתכונת מצומצמת יותר: בבית כנסת במקום אולם, ובנוכחות 150 מוזמנים בלבד. "אם נשארנו בחיים אחרי אסון ורסאי, זה סימן שאנחנו צריכים להיות ביחד גם הלאה", אמר ניר. הכלה אמרה למעריב: "אין לי שמחה בלב, אבל אבא כל כך רצה שאתחתן, ואני מקיימת את הבקשה שלו".

30 מפצועי אסון ורסאי עדיין מאושפזים בבתי החולים, למעלה משבועיים לאחר התרחשותו. הכלה, קרן דרור, הועברה אתמול למחלקת השיקום בבית החולים הדסה הר הצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully