וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצעו מאש צה"ל, והוריהם לא הורשו לבקרם

3.4.2005 / 15:20

המנהל האזרחי מנע במשך כשבוע את מעבר הורי 2 אחים שנפצעו מירי צה"ל בכפר קליל. בעקבות פניית וואלה! חדשות הותר המעבר

המנהל האזרחי מנע במשך כשבוע את מעבר הוריהם של שני אחים - אשר נפצעו קשה מירי צה"ל, במהלך פשיטה על כפר קליל ומאושפזים בבית החולים תל השומר - לבקרם. בעקבות פניית וואלה! חדשות ופעילות "מחסום watch" התיר המנהל האזרחי להורים לבקר את בניהם. האחים, נימר ומדחאת עמאר נורו ביום שני שעבר בלילה בפשיטת צה"ל על הכפר לאיתור מבוקשים. הכוחות השאירו את האחים, שנפצעו באורח קשה, בשטח הפעולה ואלו הובהלו על ידי הפלסטינים לבית החולים רפידייה בשכם שם נותחו.

לאחר פנייה של סלאח חאג' יחיא, מנהל רפואי בשטחים של "רופאים לזכויות אדם", לעמיתיו הישראליים, דרש הארגון להעביר את האחים לטיפול בבית החולים תל השומר. האישור ניתן לאחר יומיים, עד שניתנה ערבות כספית של הרשות הפלסטינית לאישפוזם בארץ. ביום רביעי הועברו השניים באמבולנסים פלסטינים למחסום חווארה ומשם הועברו באמבולנסים ישראליים לבית החולים, שם עברו ניתוח נוסף.

נימר עמאר, בן 26, הגיע לבית החולים עם פגיעות בראשו ובחזהו ואחיו, מדחאת, בן ה-25, נפגע בבטנו ובריאותיו. ד"ר דני רוזין מבית החולים תל השומר, ופעיל בארגון רופאים לזכויות אדם, אשר טיפל באחים, מסר כי השניים זקוקים לטיפול ממושך בבית החולים.

מגורמים צבאיים נמסר, כי אחד האחים היה חמוש ותצפת לעבר הכוח שפעל בכפר. לאחר שהחמוש כיוון את נשקו לעבר הכוח, נורה כדור בודד על מנת לפצוע את החמוש. לאחר התקרית הכוח התקפל, אך שני האחים יצאו מביתם עם הנשק וניסו לפגוע בחיילי הכוח, אשר ירו לעבר האחים. השניים לא נלקחו לחקירה מאחר שלא היו מבוקשים על ידי השב"כ והם הועברו לטיפול בבית החולים תל השומר משום שנתקבלה בקשה מיוחדת להעבירם לקבלת טיפול מקצועי יותר.

דובר המנהל האזרחי מסר, כי המשפחה הגיעה למנהלת התיאום והקישור בנפת שכם רק היום בבוקר. לדבריו, ביום חמישי האחרון פנה אב המשפחה למשרד הקישור הפלסטיני, אך לא העביר את המסמכים הדרושים ולא פנה למנהלת התיאום והקישור בשבוע שעבר, כפי שנתבקש. לדברי המנהל האזרחי, המשפחה קיבלה טיפול מיוחד ומהיר לתהליך שאורך יומיים, בדרך כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully