וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 פצועים בפיצוץ באתר נופש בלבנון

רויטרס

2.4.2005 / 8:40

הפיצוץ, הרביעי במספר מאז החודש שעבר, היה באתר בילוי של נוצרים, מצפון-מזרח לביירות. בפצועים: אמריקאי וכווייתי

תשעה בני אדם נפצעו בפיצוץ שהיה אמש באתר נופש בו מבלים נוצרים, מצפון מזרח לביירות. בפצועים אמריקאי וכווייתי. הנזק שנגרם למרכז הנופש חמור: אש שרפה חנויות, נמחצו מכוניות ונשברו זגוגיות בבניינים סמוכים.

זהו הפיצוץ הרביעי שהיה בלבנון מאז חודש מרץ, לאחר ההפגנות נגד סוריה בעקובת ההתנקשות בראש הממשלה לשעבר, רפיק חרירי. בסך הכל נהרגו בפיצוצים שני בני אדם ו-24 נפצעו. כל הפיצוצים התרחשו בלילה וגרמו לנזק כבד ברכוש.

דובר הפרלמנט בלבנון: רה"מ כראמה לא יתפטר

דובר הפרלמנט בלבנון, נביה ברי, אמר אתמול שראש ממשלת לבנון, עומר כראמה, לא יעזוב את תפקידו כפי שאמר שיעשה, אלא ימשיך לנסות להרכיב קואליציה שתמשול במדינה עד לבחירות שיתקיימו במאי.

רשמית, יש בידי כראמה רוב הנחוץ בפרלמנט לצורך הקמת הממשלה, אך הוא הודיע מספר פעמים לאחרונה כי הוא לא יקים ממשלה ללא שותפות גורמי אופוזיציה. הוא קרא לאופוזיציה להצטרף לממשלה שהתכוון להקים משום שלא מדובר בממשלה רגילה אלא בממשלת חירום והצלה.

המטרה המרכזית של הממשלה שהיתה אמורה לקום היא להעביר את חוק בפרלמנט, שיאפשר את קיום הבחירות במועדן - סוף מאי. כעת בודקים בלבנון את האפשרות להעביר את החוק בפרלמנט מבלי שהממשלה תאשר אותו. זאת, מכיוון שממשלת המעבר אינה מוסמכת להיפגש ולהעביר חוקים חדשים. כראמה עצמו אמר בימים האחרונים שהוא אינו מחפש משרות או כבוד, אלא רוצה "להציל את לבנון". כראמה הוא בן ברית הדוק של סוריה, והוא מונה לתפקיד ראש הממשלה במקומו של חרירי בשנה שעברה.

אפשרות נוספת לפתרון המשבר הפוליטי בלבנון היא הקמת "ממשלת הסכמה לאומית" - ממשלה מצומצמת שתכלול כ-6 עד 10 אישים שיזכו לאישורם של כל הצדדים למשבר הפוליטי הנוכחי. בנוסף לארגון הבחירות יהיה על הממשלה החדשה להשליט סדר במצב הביטחוני ולשים קץ לסדרת הפיגועים שאירעה לאחרונה ברבעים נוצרים בבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully