וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת סופר על

31.3.2005 / 16:59

נימרוד בן משה חולם בלילה על ג'וב בפיקסאר ובינתיים מעריץ בשקט את בראד בירד

אתמול בלילה חלמתי שאני הולך לראיון עבודה בפיקסאר, אף אחד בחלום לא דיבר על תפקיד ספציפי (ומשום מה המנהל של פיקסאר היה המפלצת הכחולה והפרוותית מ"מפלצות בע"מ") אבל בחלום הסתובבתי באולפנים, ראיתי את האנימטורים רוכנים על מחשבי העל שלהם ואת הבמאי מסתובב בין החדרים ומחלק הוראות לכולם. או שבעצם זה לא היה חלום....

אחרי עבודה מאומצת של 4 שנים, שיחררה דיסני פיקסאר את אחת מיצירות המופת שלה "משפחת סופר-על". סרט אנימציה תלת ממדית שמוכיח שוב שאנימציה היא לא בהכרח לילדים. 'משפחת סופר על' הוא סרט שלוקח את עצמו קצת יותר ברצינות משאר הסרטים של דיסני פיקסאר ('מוצאים את נמו' 'צעצוע של סיפור'). זהו הסרט הראשון שלא מפחד להתעסק בבעיות של 'מבוגרים' כמו התמודדות עם חיים בינוניים והנחלת ערכי משפחה.

כמו הסרט, גם ה-DVD של 'משפחת סופר על' לא מפחד להראות בגרות והוא מציג לנו דיסק שלם של תוספות שעשוי על הצד הטוב ביותר שלו. זו הפעם הראשונה שאני רואה דיסק של תוספות לסרט אנימציה שלא מסתובב כולו סביב השחקנים המפורסמים שעושים את הדיבוב. אם ה-DVD של 'מפלצות בע"מ' התעסק בעיקר בג'ון גודמן ובבילי קריסטל, הפעם הוא עוסק באיש החשוב באמת – בראד בירד – הכותב והבמאי של 'משפחת סופר על'.

את כל דיסק התוספות מקריין ומנחה בראד בירד (שאחראי גם על 'ענק הברזל' וכתב ל'משפחת סימפסון') והוא לוקח את המצלמה למקומות הכי מציצניים ומעניינים בתהליך עשיית הסרט (כמו הויכוח הסוער בין הבמאי והמעצב הראשי, אחרי שהוחלט שלדמות הראשית לא תהיה קרחת). ישנם שני סרטי 'מאחורי הקלעים' שעוקבים בצורה עניינית וברורה אחר כל שלב בתהליך עשיית הסרט, החל מעיצוב הדמויות, דרך תכנות הפיזיקה של השיער והבגדים, תהליך כתיבת המוזיקה, הדיבוב, האנימציה, התאורה ובעצם מה לא.

בנוסף אנו זוכים לראות סרטון קצר וקורע מצחוק שהוכן במיוחד לדיסק התוספות המציג את הגיהנום שעוברת הבייביסיטר בזמן שהיא מנסה לשמור על ג'ק ג'ק התינוק, שמגלה את כוחותיו החדשים. בתוך דיסק התוספות אנו יכולים למצוא גם קטעים מהגרסאות הראשונות של התסריט שמעולם לא נכנסו לסרט, פאשלות משעשעות באנימציה, מידע "סודי" על כל גיבורי העל השונים ואפילו סרטון אנימציה שהוא כביכול פרק מסדרת האנימציה של "מר סופר על" משנות השבעים.

עוד תוספת מבורכת ל-DVD העמוס, הוא הסרט Boundin`, שמועמד כעת לאוסקר. את הסרט כתב, עיצב, ביים ודיבב באד לאקי, שעיצב, פחות או יותר, את כל הדמויות שהופיעו עד היום בסרטי פיקסאר. זה סרט קצר וגאוני עם מסר מקסים לחיים. לא כדאי להרחיב על הסרטון הזה את הדיבור, רק נגיד שהוא אחד הסרטונים המתוקים, המשעשעים והיפים ביותר שיצא לכם לראות. נקודה.

מי שיחפור עמוק יותר בדיסק התוספות יגלה גם Easter Eggs, שהם עוד בונוסים קטנטנים שמסתתרים בצורה מתוחכמת בתוך התפריטים השונים. תוכלו למצוא שם סרטוני אנימציה קצרצרים. גרסה של הסרט המוצגת בעזרת בובות גרב, קטע וידאו של פראנק תומאס ואולי ג'ונסטון, שניים מהאנימטורים הותיקים ביותר של דיסני (שמופיעים גם בצורה וירטואלית בסצינת הסיום של 'משפחת סופר על'), ועוד ועוד ועוד.

זוהי ללא ספק אחת מאריזות ה-DVD הטובות ביותר שיצא לי להיתקל בהן. הסרט מעולה, ה-Commentary מעולה, התוספות מעולות ואפילו האריזה נוצצת, מעוצבת ומושכת לעין. אם אהבתם את 'משפחת סופר על' או כל אחת מיצירות המופת האחרות של דיסני פיקסאר, אתם חייבים את ה-DVD הזה על המדף שלכם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully