וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נעצר בפיליפינים בחשד לחברות באל-קאעדה

31.3.2005 / 14:16

פאוזי איג'ור מואשם בהכשרת מורדים מוסלמיים מקומיים בהרכבת פצצות מאולתרות. הוא מכחיש, אבל החניכים שלו זיהו אותו

כוחות הביטחון בפיליפינים עצרו פלסטיני החשוד בהשתייכות לאל-קאעדה ובהכשרת מורדים מוסלמים מקומיים בייצור פצצות באי יולו שבדרום-מערב המדינה.

הפלסטיני, שזוהה כפאוזי איג'ור, נעצר על ידי פקידי הגירה בתחילת השבוע לאחר שהגיע בטיסה ממלזיה לעיר זמבואנגה סיטי, באי הדרומי מינדנאו.

"הוא נכנס למדינה ללא ויזה תקפה", אמר נציב ההגירה של הפיליפינים, אליפיו פרננדז, בשיחה עם כתבים בעת שאנשי צבא הציגו את איג'ור הכפות לתקשורת המקומית. לדברי פרננדז, איג'ור עבר באוקראינה, תאילנד ומלזיה בטרם הגיע לפיליפינים.

איג'ור הכחיש כל קשר לאל-קאעדה ולארגונים מוסלמיים מקומיים, אולם שני חברים בארגון הטרור אבו סייף, שנעצרו על ידי הצבא, זיהו את איג'ור כאחד מכמה זרים שנשלחו על ידי אל-קאעדה ללמד את המורדים המוסלמים המקומיים בהכנת פצצות מאולתרות.

"איג'ור עדיין עובר חקירה טקטית כדי לגלות את מידת מעורבותו בהכשרת לומחים זרים", אמר מפקד המשטרה וידאל קוורול, שהוסיף כי הפלסטיני היה אחד מחמישה מדריכים זרים במחנה אימונים של אבו סייף באי ג'ולו.

מעצרו של החשוד הפלסטיני אירע כשהממשל הפיליפיני שלח שלוש ספינות לחקור את חטיפתם של שלושה אנשי צוות אינדונזים של ספינת-גרר מלזית במה שמכונה "ים סולאווזי".

אבו סייף הוא הקטן מבין כמה ארגוני מורדים מוסלמיים בדרום הפיליפינים. הוא נודע בעיקר בחטיפות עד פברואר 2004, אז הניח מטען חבלה במעבורת. זה היה פיגוע הטרור הגרוע ביותר בתולדות הפיליפינים, ו-116 איש איבדו בו את חייהם. הארגון, המקושר לאל-קאעדה, לקח אחריות גם על סדרת פיגועים מקבילים במנילה ושתי ערים בדרום, בהם נהרגו סך הכל 13 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully